GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-I/TÜR-101
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Anadolu Üniversitesi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil, kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar.
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını bilir ve örnekleriyle gösterir.
Türk dilinin tarihi gelişimini ve dönemsel özelliklerini açıklar.
Yazım kurallarını bilir ve uygular.
Noktalama işaretlerini, özelliklerini ve nasıl kullanılacaklarını bilir.
Düşünme çeşitlerini (bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme) bilir ve uygular.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   İnternet aracılığıyla
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bildirim, dil ve dilin özellikleri.
2. Hafta  Dil ve düşünce ilişkisi.
3. Hafta  Ana dili, bağlam, dil, söz, sembol ve imaj kavramları.
4. Hafta  Kültür: Dil ve kültür ilişkisi, kültür çeşitleri.
5. Hafta  Medeniyet
6. Hafta  Dilekçe yazımı.
7. Hafta  Yeryüzündeki diller: Dillerin doğuşu, türleri, sınıflandırılması.
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin tarihî dönemleri ve gelişmesi.
10. Hafta  Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
11. Hafta  Dil bilgisi ve bölümleri: Ses ve şekil bilgisi.
12. Hafta  Türkiye Türkçesine yabancı dillerden geçen ögeler.
13. Hafta  Yazım kuralları ve uygulaması.
14. Hafta  Noktalama işaretleri ve kullanımlarıyla ilgili uygulamalar.
15. Hafta  Noktalama işaretleri ve kullanımlarıyla ilgili uygulamalar.
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon, , Ankara Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu, TDK Yayınları: 525. (2008), Ankara Türkçe Sözlük, TDK Yayınları (2006), Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırm
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.