GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ NAZARİYATI I/MÜZ303
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ NAZARİYATI I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Barış GÜRKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://konservatuvar.gazi.edu.tr/barisgurkan.html
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bgurkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik Batı Müziği kuramına giriş yapmak.
Ses olarak müziğin yazı olarak müzik bağlamında anlaşılabilmesi.
Yazı olarak müziğin ses olarak müzik bağlamında anlaşılabilmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sesin oluşumu ve sesle ilgili temel kavramlar: Frekans, gürlük, süre
2. Hafta  Doğuşkan ve tını kavramının açıklanması, örneklerle gösterimi. Sesin oluşumu ve bileşenleri: Süre, renk
3. Hafta  Aralık kavramı ve bu kavramın niceliksel-niteliksel ifadesi
4. Hafta  Dizi kavramı ve dizi çeşitlerinin gösterimi. Pentatonik, Diyatonik ve Kromatik dizi
5. Hafta  Dizek, anahtarlar, frekansın dizekte gösterimi ve nota değerliklerinin gösterimi
6. Hafta  Notaya yardımcı işaretlerin kullanımı: nokta, çift nokta, üçleme, durgu, sus ve bağlar, örneklerle gösterimi.
7. Hafta  Ölçü ve zaman kavramlarının açıklanması, iki ve dört zamanlı ölçüler, örneklerle gösterimi
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Üç zamanlı ve karma zamanlı (aksak) ölçüler, örneklerle gösterimi.
10. Hafta  Ritim ve tempo kavramları, kuvvetli-zayıf zamanlar ile senkopun anlatımı, örneklerle gösterimi.
11. Hafta  Metronom ifade eden işaretlerin ve kelimelerin anlatımı, örnek notalarla gösterimi.
12. Hafta  Müziğin dinamiklerinin anlatımı, dinamik işaretlerinin ve değiştiricilerinin gösterimi.
13. Hafta  Nüans kavramı, nüans sözcükleri, işaretleri ve simgelerinin gösterimi.
14. Hafta  Nüans sözcükleri, işaretleri ve simgelerinin örnek notalar ve ses kayıtları üzerinde gösterimi.
15. Hafta  Örnek notalar üzerinde dönem boyunca öğretilenlerin görsel ve işitsel olarak gözden geçirilmesi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KAROLYİ, Otto, (1999). Müziğe Giriş, İstanbul, Pan Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.