GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ IV/MÜZ208
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ IV
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Burçin Uçaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/burcinucaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  burcinucaner@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
17, 18 ve 19. yüzyıllarda Türk Müziğini tanır.
17, 18 ve 19. yüzyıllarda müziğin toplumsal yaşamdaki yerini belirler, kullanılan çalgıları tanır, başka kültürlerle olan etkileşimlerini yorumlar.
Cumhuriyet dönemi Türk Müziği, yeni açılan kurumlar, besteciler, bestecilik çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
Bilimsel çalışma ve araştırma yapma yeteneği gelişir.
Konuya ilişkin proje çalışmaları yaparak alanda deneyim kazanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  17. Yüzyılda Türk Müziği (yazmalar vb.)
2. Hafta  18. Yüzyılda Türk Müziği (toplumsal yaşam, sanat anlayışı vb.)
3. Hafta  18. Yüzyılda Türk Müziği (çalgılar, besteciler vb.)
4. Hafta  18. Yüzyılda Türk Müziği (ses sistemleri, tür ve biçimler vb.)
5. Hafta  18. Yüzyılda Türk Müziği (yazmalar vb.)
6. Hafta  Sanatta Popülerleşme Dönemi 19. Yüzyılda Türk Müziği (toplumsal yaşam, sanat anlayışı vb.)
7. Hafta  19. Yüzyılda Türk Müziği (çalgılar, besteciler, dönem besteciliğivb.)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  19. Yüzyılda Türk Müziği (ses sistemleri, tür ve biçimler vb.)
10. Hafta  19. Yüzyılda Türk Müziği (yazmalar vb.)
11. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türk Müziği (toplumsal yaşam, sanat anlayışı vb.)
12. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türk Müziği (Müzik eğitimi kurumları vb.)
13. Hafta   Cumhuriyet Döneminde Türk Müziği (dönem besteciliği, derleme çalışmaları vb.)
14. Hafta  Günümüzde Türk Müziği
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Müzikoloji ve Kaynakları- Recep Uslu, İTU Vakfı Yayınları, 2006 Hitit Çağında Anadolu-Sedat Alp,Tübitak Yayınları, 2005 Eskiçağ Kilikya Çalgıları-Berna Tunçer, Pan Müzik, 2005 I.Uluslararası Tarihte Anadolu Müziği ve Çalgıları Sempozyumu Kitabı- DÖSİMM Basımevi, 2004 Altaylardan Endülüs’e Müzik Yolculuğu-Ahmet Gürsel Tırışkan, 2004 Aşk Olmayınca Meşk Olmaz-Cem Behar, Yapı Kredi Yayınları, 1998 Türk Musikisi Antolojisi-Sadeddin Nüzhet Ergun, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1942 Selçuklu Topraklarında Müzik- Recep Uslu, Konya Valiliği İl Kültür Müdürlüğü Yayınları, 2011 Fatih Sultan Mehmet Döneminde Musiki ve Şemsi Rumi’nin Mecmua-i Güftesi- Recep Uslu, Fetih Cemiyeti Yayınları, 2007 Türk Musikisi Tarihi I-II-Nazmi Özalp, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2000 Osmanlı Dönemi Türk Musikisi- Cinuçen Tanrıkorur, 2003 Türk Müziğinin Kökeni Gelişimi-Ogün Atilla Budak, Phoenix, 2006 Klasik Osmanlı Müziği ve Ermeniler-Aram Kerovpyan ve Altuğ Yılmaz, Kültür Yayınları, 2010 Osmanlı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.X
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.X
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.X
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X