GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇALGI EĞİTİM I/MÜZ111
Dersin Adı: ÇALGI EĞİTİM I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doc.Dr. Sevilay ÇINAR, Öğr. Gör. Tolga OTER, Öğr. Gör. Barış GÜRKAN, Öğr. Gör. Murat GÜREL, Öğr. El. Meriç Düzbaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sevilaycinar, http://konservatuvar.gazi.edu.tr/tolgaoter.html, http://konservatuvar.gazi.edu.tr/barisgurkan.html, http://websitem.gazi.edu.tr/site/muratgurel,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sevilaycinar@gazi.edu.tr, tolgaoter@hotmail.com, baris.gurkan@hotmail.com, muratgurell@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çalgısıyla ilgili temel bilgiye (yapısı, tarihi vb.) sahip olur.
Çalgısını akort edebilir.
Çalgısından nitelikli ses elde eder.
Çalgısının perde yapısını bilir.
Çeşitli tartım ve aralıklardan oluşan alıştırmaları çalgısına göre doğru teknikleri kullanarak seslendirebilir.
Temel makamlarda makamsal bir ezgi seslendirebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Dersin önceki dönemlerini başarmış olmalıdır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Müziği Nazariyatı, Usul Bilgisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çalgısı hakkında tarihi ve teknik bilgiler, çalgının Türk Müziğindeki yeri ve önemi
2. Hafta  Çalgısının akordu
3. Hafta  Çalgısının icrası sırasındaki oturuş ve tutuş pozisyonları
4. Hafta  Çalgısından nitelikli ses elde edilmesine yönelik çalışmalar (mızrap, yay veya nefes çalışmaları)
5. Hafta  Tartım çalışmaları
6. Hafta  Tartım çalışmaları
7. Hafta  Tartım çalışmaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
10. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
11. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
12. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
13. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
14. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
15. Hafta  Temel makamlarda seviyesine uygun eser icraları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.İlgili öğretim üyesi/elemanı, 2.YAHYA KAÇAR Gülçin,Ud Metodu 3.KARADUMAN Halil,Kanun Metodu 4.ESEN Hasan,Kemençe Metodu 5.ORAN Aydın,Keman Metodu 6.ÖZLER Kamil,Klarnet Tekniği 7.ATALAY M. Aydın/ALİM Yaşar Kemal,Bağlama Metodu 8.ERGUNER Süleyman,Ney Metodu 9.AKAN Emin,Tanbur Metodu. 1.İlgili öğretim üyesi/elemanı, 2.YAHYA KAÇAR Gülçin,Ud Metodu 3.KARADUMAN Halil,Kanun Metodu 4.ESEN Hasan,Kemençe Metodu 5.ORAN Aydın,Keman Metodu 6.ÖZLER Kamil,Klarnet Tekniği 7.ATALAY M. Aydın/ALİM Yaşar Kemal,Bağlama Metodu 8.ERGUNER Süleyman,Ney Metodu 9.AKAN Emin,Tanbur Metodu. 1.İlgili öğretim üyesi/elemanı, 2.YAHYA KAÇAR Gülçin,Ud Metodu 3.KARADUMAN Halil,Kanun Metodu 4.ESEN Hasan,Kemençe Metodu 5.ORAN Aydın,Keman Metodu 6.ÖZLER Kamil,Klarnet Tekniği 7.ATALAY M. Aydın/ALİM Yaşar Kemal,Bağlama Metodu 8.ERGUNER Süleyman,Ney Metodu 9.AKAN Emin,Tanbur Metodu.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X