GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİ NAZARİYATI I/MÜZ103
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİ NAZARİYATI I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gülçin YAHYA KAÇAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/site/gulcin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulcin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk müziği nazariyatına ait temel kavramları bilir.
Türk müziği eğitim kurumlarını bilir.
Türk müziği ses sistemleri üzerine genel bilgi sahibi olur.
Türk müziğnde makam kavramını ve unsurlarını bilir
Arel Ezgi Uzdilek ses sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
Makam sınıflamalarını yapar.
Basit makamları bilir. Makama uygun seyir örneği yazabilir.
Makam dizilerini bilir. Farklı perdelere Tranpozisyon yapabilir.
Basit makamların çeşnilerini eser içinde bulabilir. Önemli perdelerini tespit edebilir.
Türk müziği usullerini bilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk müziğinin anlamı ve kültürü nedir?
2. Hafta  Türklerde müzik geleneği
3. Hafta  Türk müziğinde çeşitli ses sistemleri
4. Hafta  Safiyüddin, Rauf Yekya Bey, Arel Ezgi Uzdilek, Karadeniz ses sistemleri
5. Hafta  Türk müziğinde akord. AEU sisteminde perdeler.
6. Hafta  Türk müziğinde makam yapıları ve perdeler. Dörtlü ve Beşliler
7. Hafta  Türk müziğinde diğer dörtlü ve beşliler
8. Hafta  Makam sınıflamaları. Çargâh ve Rast makamı
9. Hafta  Buselik ve Kürdi Makamı
10. Hafta  Uşşak ve Hüseyni makamı
11. Hafta  Hicaz ve Hümayun makamı
12. Hafta  Uzzal ve Zirgüle makamı
13. Hafta  Vize haftası
14. Hafta  Karcığâr ve Neva makamı
15. Hafta  Basit ve Birleşik suzinak makamı
16. Hafta  Şed makamlar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Arel Hüseyin Sadettin, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri, Hüsnütabîat Matbaası, İstanbul 1968. 2. Ezgi Suphi, Nazarî ve Amelî Türk Mûsikîsi, C.1-V, Milli Mecmua Matbaası, İstanbul 1933 3. Kantemiroğlu Dimitri, Kitâbü’l-ilmü’l-Mûsikî alâ Vechi’l-Hurûfat, Tıpkı basım, çev: Yalçın Tura, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2001. 4.Karadeniz Ekrem, Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları, İş Bankası Yay., Ankara 1983. 5. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Mûsikîsinde Makamlar, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2000. 6. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Ötüken Yay., İstanbul 2006. 8. Yahya Kaçar Gülçin, Türk Musikisi Rehberi, Maya Akademi yay.2012, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X