GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE ELEŞTİRİ/MÜZ411
Dersin Adı: SANAT VE ELEŞTİRİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Beste ESEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/besteesen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esen.beste@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat ve eleştiri literatürüne hâkimiyet.
Sanatta eleştiri yöntem ve teknikleri doğrultusunda yazılı kaynaklara dayalı çalışma becerisi.
Sanatta eleştiri yöntem ve teknikleri doğrultusunda gözleme ve yoruma dayalı çalışma becerisi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel olarak eleştiri; konuyla ilgili kuramcılarının tanımları ve görüşleri.
2. Hafta  Sanat eleştirisi tanımı; konuyla ilgili kuramcıların tanımları ve görüşleri.
3. Hafta  Batıda ve Türkiye de sanat eleştirisinin gelişim aşamaları.
4. Hafta  Eleştiri yöntemleri; sanat eleştirisi yöntemleri.
5. Hafta  Eleştiride sınırlılıklar; sanat eleştirisinde sınırlılıklar.
6. Hafta  Eleştiride hedefler; sanat eleştirisinde hedefler.
7. Hafta  Eleştiri ve sanat eleştirisinde araçlar; Dikkat çekme, kıyaslama, ifadeyi güçlendirme.
8. Hafta  YARIYIL İÇİ SINAVI
9. Hafta  Sanat eleştirisinde; benzetme veya benzersiz görme, izleyici tepkilerinin önemi.
10. Hafta  Sanat eleştirisinde hedefler.
11. Hafta  Sanat eleştirisinde sınırlılıklar.
12. Hafta  Sanat eleştirmeni tipleri.
13. Hafta  Sanat eleştirisinin gücü; farklı kaynaklardan olumlu, olumsuz eleştiri örneklerinin incelenmesi.
14. Hafta  Müzik eleştirisi,
15. Hafta  Müzik eleştirisine yönelik öneriler.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  USLU Recep, Müzikoloji ve Kaynakları, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul, 2006. AYDIN, Mukadder Çakır, “Sanatta Eleştirellik” Beta Basım A.Ş. Istanbul 2002. BOYDAŞ, Nihat, “Sanat Eleştirisine Giriş” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Istanbul, 2004 . ŞAHİNEL, Semih “Eleştirel Düşünme”, Pegema Yayıncılık, Ankara 2002. EAGLETON Terry, “Estetiğin Eleştirisi”, Doruk Yayınları, Ankara,2004 FELDMAN E. Burke ,“Variaties of Visual Experience” New York 1987. USLU Recep, Müzikoloji ve Kaynakları, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul, 2006. AYDIN, Mukadder Çakır, “Sanatta Eleştirellik” Beta Basım A.Ş. Istanbul 2002. BOYDAŞ, Nihat, “Sanat Eleştirisine Giriş” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Istanbul, 2004 . ŞAHİNEL, Semih “Eleştirel Düşünme”, Pegema Yayıncılık, Ankara 2002. EAGLETON Terry, “Estetiğin Eleştirisi”, Doruk Yayınları, Ankara,2004 FELDMAN E. Burke ,“Variaties of Visual ExperienceR
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X