GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESER ANALİZİ I/MÜZ405
Dersin Adı: ESER ANALİZİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Serkan GÜNALÇİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sgunalcin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sgunalcin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eserin formunu bilir.
Eserin usûlünü bilir.
Eserin makamını bilir.
Eserin çeşnilerini bulur.
Makam geçkilerini melodik yönden tarif edebilir.
Eserin motif, cümle, bölüm gibi biçimsel özelliklerini bulur.
Eserin bestecisine ait fikir yürütebilir.
Eserin dönem özelliklerini tanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eser analizinde farklı yönler.
2. Hafta  Eserde Dönem Analizi.
3. Hafta  Eserde Dönem Analizi.
4. Hafta  Eserde Dönem Analizi.
5. Hafta  Eserde Biçimsel Analiz.
6. Hafta  Eserde Biçimsel Analiz.
7. Hafta  Eserde Biçimsel Analizi.
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Eserde Makam Analizi.
10. Hafta  Eserde Makam Analizi.
11. Hafta  Eserde Makam Analizi.
12. Hafta  Eserde ritmik ve melodik analizler.
13. Hafta  Eserde ritmik ve melodik analizler.
14. Hafta  Eserde ritmik ve melodik analizler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.ALAADDİN YAVAŞÇA, TÜRK MUSİKİSİNDE KOMPOZİSYON- 2.MUTLU TORUN, ESER ÇÖZÜMLEME DERS NOTLARI,3. NURHAN CANGAL, FORM BİLGİSİ, 4.FERİT SIDAL, FORM BİLGİSİ 5.Arel Hüseyin Sadettin, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri, Hüsnütabîat Matbaası, İstanbul 1968. 6. Ezgi Suphi, Nazarî ve Amelî Türk Mûsikîsi, C.1-V, Milli Mecmua Matbaası, İstanbul 1933 7. Kantemiroğlu Dimitri, Kitâbü’l-ilmü’l-Mûsikî alâ Vechi’l-Hurûfat, Tıpkı basım, çev: Yalçın Tura, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2001. 8.Karadeniz Ekrem, Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları, İş Bankası Yay., Ankara 1983. 9. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Mûsikîsinde Makamlar, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2000. 10. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Ötüken Yay., İstanbul 2006. 11. Yahya Kaçar Gülçin, Türk Musikisi Rehberi, Maya Akademi yay.2012, Ankara,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X