GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZİK PALEOGRAFYASI/MÜZ308
Dersin Adı: MÜZİK PALEOGRAFYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç Dr. Seher Tetik Işık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sehertetik@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya Müzik Tarihinde Nota yazısının kullanımı hakkında bilgi sahibi olma
Türk Dünyasında Müzik Yazıları ve Çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma
Ebced Sistemi ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma
Abdulbaki Nasır Dede ve onun geliştirmiş olduğu ebced yazısı hakkında bilgi sahibi olma
Nayi Osman Dede ve onun geliştirmiş olduğu harf yazısı hakkında bilgi sahibi olma
Ali Ufkî ve Avrupa Nota Yazısı hakkında bilgi sahibi olma
Tanburi Küçük Artin ve Grigor Gapasakalian notaları hakkında bilgi sahibi olma
Hamparsum notası hakkında bilgi sahibi olma
Özel notalar hakkında bilgi sahibi olma
Avrupa nota yazısı hakkında bilgi sahibi olma
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünya Müzik Tarihinde Nota
2. Hafta  Türk Dünyasında Müzik Yazıları ve Çeşitleri
3. Hafta  Ebced Sistemi ve Bu Sistemden Hareketle Ortaya Çıkarılmış Nota Yazıları
4. Hafta  Ebced notası ile yazılmış eserlerden örnekler ve bu örneklerin günümüz notasına çevirisi
5. Hafta  Abdulbaki Nasır Dede’nin geliştirmiş olduğu ebced yazısı ve örneklerinin günümüz notasına çevirisi
6. Hafta  Nayi Osman Dede’nin geliştirmiş olduğu harf yazısı ve örneklerinin günümüz notasına çevirisi
7. Hafta  Kantemiroğlu notası ve örneklerinin günümüz notasına çevirisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Ali Ufkî ve Türk Müziğine uyguladığı Avrupa Nota Yazısı örneklerinin günümüz notasına çevirisi
10. Hafta   Tanburi Küçük Artin ve Grigor Gapasakalian notalarına örnekler ve günümüz notasına çevirileri
11. Hafta   Hamparsum Notası ve çeşitlerinin günümüz notasına çevirisi
12. Hafta   Özel Notalar
13. Hafta   Avrupa Nota yazısına geçiş ve kullanım biçimleri
14. Hafta  Avrupa Nota Yazısı Kullanılarak Oluşturulmuş Aralık ve Perde isimleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Tohumcu, Gonca Girgin, Müziği Yazmak Müzik Notasyonunun Tarih İçinde Yolculuğu, İstanbul Nota yay. 2006 Uslu Recep, Nilgün Dişiaçık, Abdulbâki Nâsır Dede’nin Müzik Yazısı Tahrîriye, İstanbul 2009 Uygun, Mehmed Nuri, Safiyyüddin Abdülmü’min Urmevi ve Kitabü’l-Edvârı, İstanbul 1999 Sabuncu, Ali, “Hamparsum Notası”, Türk Musikisi Dergisi, sy. 10, 01.08.1948, s. 3; sy. 11, 01.09.1948, s. 3, 6; sy. 12, 01.10.1948, s. 5, 36; sy. 13, 01.11.1948, s. 3, 16 Ali Ufkî Bey, Mecmûa-i Saz u Söz, British Library, MS Sloane nr. 3114; tıpkıbasım Haz. Şükrü Elçin, İstanbul-Ankara 1976 Kantemiroğlu, Dimitri, Kitâb-ı İlmü'l-Mûsikî ala vechi'l- hurufât(Haz. Yalçın Tura), I-II, İstanbul 2000 Wright, O.: Demetrius Cantemir: The Collection of Notations, part 1: Text, Londan 1992
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.X
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.X
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.X
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X