GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ NAZARİYATI II/MÜZ304
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ NAZARİYATI II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Barış Gürkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bgurkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bgurkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik batı müziği kuramına hakim olmak.
Bir fonksiyon müziği olarak Batı Müziğinin tonal mekanizmasını anlamak ve armoni bilgisi için zemin oluşturmak.
Batı Müziği çalgılarını nitelik olarak tanıyabilmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tonal müzik, ton kavramı ve tonaliteye giriş.
2. Hafta  Beşli dairesi, diyezli tonların kuruluşu ve örneklerle konunun pekiştirilmesi
3. Hafta  Bemollü tonlar ve örneklerle konunun pekiştirilmesi
4. Hafta  İlgili majör-ilgili minör kavramları ve örneklerle konunun pekiştirilmesi
5. Hafta  Mod ve modal müzik kavramlarının tanımlanması, kilise modları ve örnek notalar-kayıtlar üzerinden gösterimi.
6. Hafta  Kadans kavramı ve çeşitlerinin anlatımı, örneklerle konunun pekiştirilmesi ve örnek eserlerde gösterimi.
7. Hafta  Modülasyon, alterasyon ve transpoze kavramlarının anlatımı, örneklerle konunun pekiştirilmesi.
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Erkek seslerinin sınıflandırılması ve sınıflarının gösterilmesi.
10. Hafta  Kadın seslerinin sınıflandırılması ve sınıflarının gösterilmesi.
11. Hafta  Batı müziği çalgılarının tanıtılması. Telli çalgıların tınılarının, ses genliklerinin ve oktavlarının örneklerle gösterilmesi.
12. Hafta  Ağaç üflemeli çalgıların tınılarının, ses genliklerinin ve oktavlarının örneklerle gösterilmesi.
13. Hafta  Bakır üflemeli çalgıların tınılarının, ses genliklerinin ve oktavlarının örneklerle gösterilmesi.
14. Hafta  Vurmalı çalgıların tınıları ve notasyon tekniklerinin örneklerle gösterilmesi
15. Hafta  Örnek konser kayıtları üzerinde dönem boyunca öğrenilenlerin tekrar edilmesi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  HACİEV, Paraşkev (2005). Temel Müzik Teorisi, İstanbul, Pan Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.