GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇALGI EĞİTİMİ I/ÇEB 101
Dersin Adı: ÇALGI EĞİTİMİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. G.Y.KAÇAR, Doç.Dr. M.GÖNÜL,Doç.Dr.S.ÇINAR,Yrd.Doç.Dr.E.HATİPOĞLU,Yrd.Doç.Dr.V.HATİPOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~gulcin,http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetgonul,http://www.websitem.gazi.edu.com.tr/sevilaycinar,http://www.emrahhatipoglu.com,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulcin@gazi.edu.tr,mehmetgonul@gazi.edu.tr,sevilaycinar@gazi.edu.tr,emrahhatipoglu@gazi.edu.tr,vsf.hatipoglu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çalgısıyla ilgili temel bilgiye (yapısı, tarihi vb.) sahip olur.
Çalgısını akort edebilir.
Çalgısından nitelikli ses elde eder.
Çalgısının perde yapısını bilir.
Çeşitli tartım ve aralıklardan oluşan alıştırmaları çalgısına göre doğru teknikleri kullanarak seslendirebilir.
Temel makamlarda makamsal bir ezgi seslendirebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Müziği Nazariyatı, Usul Bilgisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çalgısı hakkında tarihi ve teknik bilgiler, çalgının Türk Müziğindeki yeri ve önemi
2. Hafta  Çalgısının akordu
3. Hafta  Çalgısının icrası sırasındaki oturuş ve tutuş pozisyonları
4. Hafta  Çalgısından nitelikli ses elde edilmesine yönelik çalışmalar (mızrap, yay veya nefes çalışmaları)
5. Hafta  Tartım çalışmaları
6. Hafta  Tartım çalışmaları
7. Hafta  Tartım çalışmaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
10. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
11. Hafta  Aralık ve parmak egzersizleri (ikili, üçlü, dörtlü, beşli,altılı,yedili,oktav aralıkları)
12. Hafta  Perde çalışmaları (usul, pozisyon, baskı, mandal çalışmaları)
13. Hafta  Perde çalışmaları (usul, pozisyon, baskı, mandal çalışmaları)
14. Hafta  Perde çalışmaları (usul, pozisyon, baskı, mandal çalışmaları)
15. Hafta  Temel makamlarda seviyesine uygun eser icraları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.İlgili öğretim üyesi/elemanı, 2.YAHYA KAÇAR Gülçin,Ud Metodu 3.KARADUMAN Halil,Kanun Metodu 4.ESEN Hasan,Kemençe Metodu 5.ORAN Aydın,Keman Metodu 6.ÖZLER Kamil,Klarnet Tekniği 7.ATALAY M. Aydın/ALİM Yaşar Kemal,Bağlama Metodu 8.ERGUNER Süleyman,Ney Metodu 9.AKAN Emin,Tanbur Metodu.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
6
84
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.
2
İcracı olarak yetişirX
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.X
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.X
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.X
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.X
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.