GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROZODİ/ÇEB418
Dersin Adı: PROZODİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Emrah HATİPOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.emrahhatipoglu.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emrahhatipoglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Güfteyi ezgiye yerleştirilme becerisi gelişecek
Eser tashihlerinde; güftedeki hecelerin kullanımı ile ilgili düzenlemeler yapabilecek.
Beste çalışmalarında veya eser tashihlerinde hece-düzüm kullanımını doğru yapabilecek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  TSM/THM/TTM Repertuar
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Prozodi Kavramı, Hece, Hece çeşitleri
2. Hafta   Hece-Birim Zaman ilişkisi, Tek Çizgi Yöntemi
3. Hafta   Semai ve 10 zamanlı eserlerdeki prozodi meseleleri
4. Hafta   Semai ve 10 zamanlı eserlerdeki prozodi meseleleri
5. Hafta   Semai ve 10 zamanlı eserlerdeki prozodi meseleleri
6. Hafta  Prozodi açısından güfte, Prozodide Cevaz (hoş görme), Mertebe Hataları
7. Hafta  Prozodi açısından güfte, Prozodide Cevaz (hoş görme), Mertebe Hataları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Farklı güftelerin farklı usullere giydirilmesi.
10. Hafta  Farklı güftelerin farklı usullere giydirilmesi.
11. Hafta  Ezgi Yazabilme Çalışmaları, Motif, Cümle Kavramları
12. Hafta   Ezgi Yazabilme Çalışmaları,Basit Saz Eseri Besteleme
13. Hafta  Beste Çalışmaları
14. Hafta  Beste Çalışmaları
15. Hafta  Beste Çalışmaları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   HATİPOĞLU, Ahmet, Karşılaştırmalı ve Uygulamalı Türk Mûsıkîsi Prozodisi, TRT Yayınları No:191, Ankara, 1987 İstanbul Konservatuarı Neşriyatı, "Türk Mûsıkîsi Klasikleri" , İstanbul AYVERDİ, İlhan, Misalli Büyük Türkçe Sözlük, 3. Baskı, Kubbealtı Yayınları, İstanbul 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.
2
İcracı olarak yetişir
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.X
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.X
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.X
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.X