GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYA MÜZİKLERİ/ÇEB417
Dersin Adı: DÜNYA MÜZİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sevilay Çınar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sevilaycinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya Müziği kavramını kültürel ve coğrafi olarak kavrama.
Hindistan, Çin ve Arabistan geleneksel müzik icralarını tanıma ve tanımlayabilme.
Dünyadaki geleneksel müzikleri tanıyarak ve tanımlayarak kendi geleneksel müziği ile önyargısız karşılaştırma yapabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünya müziği, geleneksel müzik, klasik müzik ve konuyla ilişkili diğer kavramların literatürdeki anlamları.
2. Hafta  Müzik-Kültür ilişkisi. Müzikal kimlik. Konuyla ilişkili Türkiye'den ve dünyadan müzik örnekleri.
3. Hafta  Güney Hindistan(Karnatak/Karnatik Müzik)klasik müziklerinin temel öğeleri,geleneksel öğretim yöntemleri ve klasik müzik vokal türleri.Müzik verileri.
4. Hafta  Güney Hindistan (Karnatak/Karnatik Müzik) klasik müziklerinin temel öğeleri, geleneksel öğretim yöntemleri ve başlıca klasik müzik sazları.
5. Hafta  Kuzey Hindistan (Hindustani Müzik) klasik müziklerinin temel öğeleri, geleneksel öğretim yöntemleri ve klasik müzik vokal türleri.
6. Hafta  Kuzey Hindistan (Hindustani Müzik) halk müziklerinin temel öğeleri, geleneksel öğretim yöntemleri ve başlıca halk müzik sazları.
7. Hafta  Hint Müziği'nde Raga ve Tala.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Çin hanedanlar tarihi ve müziği. Geleneksel müzik örnekleri.
10. Hafta  Çin geleneksel sazları. Geleneksel müzik örnekleri.
11. Hafta  Çin operası ve vokal müzik türleri. Geleneksel müzik örnekleri.
12. Hafta  Arap müziğini tanımlayan önemli özellikler; Arap müzik tarihine damga vuran önemli filozoflar-müzikologlar, Arap müziği eğitim sistemi.
13. Hafta  Arap müziğini tanımlayan önemli özellikler; Arap müziği icrâcıları, icrâ ortamları geleneksel sazları.Müzikal veri örnekleri.
14. Hafta  Arap müziği etkilerinin Türkiye’de başladığı dönemler ve etkilenmenin nedenleri. Müzikal veri örnekleri ve karşılaştırmalı uygulamalar.
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Chris Nickson. Guide to World Music. 2004. Henry Spiller. The Traditional Sounds of Indonesia. 2004. Jeff Todd Titon. Worlds of Music: An Introduction to the Music, 2009. Ali Jehad Racy. Arap Dünyasında Müzik, 2003. Murat Özyıldırım. Arap ve Türk Musikisinin XX. Yüzyıl Birlikteliği, 2013. Richard O. Nidel. World Music: The Basics. 2004. Simon Broughton. Guide to World Music : Volume 1. 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.X
2
İcracı olarak yetişir
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.X
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.X
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.X
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.X
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.