GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-II/TÜR-102
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Anadolu Universitesi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Cümlenin unsurlarını kavrar.
Yazılı kompozisyon türlerini tanır.
Edebiyat ve düşünce eserlerini inceleyebilir ve bu eserler üzerinde retorik uygulamalar yapar.
Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kuralları bilir ve uygular.
Dil yanlışlarını fark ederek düzeltir.
Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak en güzel biçimde anlatır.
Düşünme çeşitlerini (bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme) bilir ve uygular.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  İnternet aracılığıyla
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cümle Bilgisi: Kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar.
2. Hafta  Cümle türleri.
3. Hafta  Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri.
4. Hafta  Kompozisyon: Kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce.
5. Hafta  Tema, hayal, paragraf.
6. Hafta  Anlatım biçimleri.
7. Hafta  Resmî (Formal) Yazılar: Tutanak, karar, rapor, iş mektupları, öz geçmiş.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Yaratıcı, kurgusal yazılar. Düşünce ve bilgi aktaran yazılar.
10. Hafta  Dil Yanlışları: Yazım ve noktalama işareti yanlışları.
11. Hafta  Dil Yanlışları: Anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar.
12. Hafta  Sözlü anlatım türleri (Hazırlıklı grup konuşmaları): Açık oturum, sempozyum (bilgi şöleni), panel, forum, kolokyum.
13. Hafta  Sözlü anlatım türleri (Hazırlıklı bireysel konuşmalar): Konferans ve söylev.
14. Hafta  Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri.
15. Hafta  Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon, , Ankara Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu, TDK Yayınları: 525. (2008), Ankara Türkçe Sözlük, TDK Yayınları (2006), Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bulunmamaktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.
2
İcracı olarak yetişir
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.X
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.X
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.X
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.