GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİNDE TÜR VE BİÇİMLER II/ÇEB216
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİNDE TÜR VE BİÇİMLER II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. BESTE ESEN BİÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/etuncel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emrahtuncel_82@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Halk Müziği türleri ve biçimlerin genel özellikleri, tanım ve sınıflamalar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Divan formu ve özellikleri
2. Hafta  Koşma, Kalenderi, Destan formları ve özellikleri
3. Hafta  Köçekçe, Gazel formları ve özellikleri
4. Hafta  Karagöz(hayal musikisi) formu ve özellikleri
5. Hafta  Ege Türküleri, Teke Yöresi ve özellikleri
6. Hafta  Halaylar ve özellikleri
7. Hafta  Kırşehir, KonyaiKaradeniz yöresi ve özellikleri
8. Hafta  vize sınavı
9. Hafta  Azeri, Trakya yöresi ve özellikleri
10. Hafta   Bozlak, Gurbet havaları ve özellikleri
11. Hafta  Barak, havaları ve özellikleri
12. Hafta  Arguvan,Çamşıhı havaları ve özellikleri
13. Hafta  Müstezat, Hoyrat,Maya havaları ve özellikleri
14. Hafta  Müstezat, Hoyrat,Maya havaları ve özellikleri
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  *Yavaşca Alaaddin, Türk Mûsikîsinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, Yardımcı Ders Kitabı: *Ezgi Suphi, Nazarî ve Amelî Türk Mûsikîsi, C.1-V, Milli Mecmua Matbaası, İstanbul 1933. *Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, İstanbul 2002 *Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu, Türk Sanat Müziği Nota Arşivi. *Türk Mûsikîsi Klâsikleri, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul 1987. *İstanbul Konservatuvarı Neşriyatı, Türk Mûsikîsi Klâsikleri, İstanbul 1934-1940.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
59
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.
2
İcracı olarak yetişir
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.