GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİ KÜLTÜRÜ II/ÇEB110
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİ KÜLTÜRÜ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Fatma Münevver İTİL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  munevveritil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  munevveritil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Minur Nurettin SELÇUK ve Mesut Cemil'in Musîki anlayışı, tavrı, üslûbu ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
Necdet Yaşar ve Kani Karacanın Musîki anlayışı, tavrı, üslûbu ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
Türk müziğinde EKOL sahibi olan Hânendeler Bekir Sıtkı SEZGİN ve Alaaddin YAVAŞÇA' nın Musîki anlayışı, tavrı, üslûbu ve İcra Yönlerini fark eder.
Halk müziği hakkında bilgi sahibi olur.
Türk Müziği ve İcra hakkında bilgi sahibi olur.
Türk Müziği Çalgıları hakkında bilgi sahibi olur.
Türk Müziği toplulukları hakkında bilgi sahibi olur.
Musikişinaslar, yaşanmış şarkı hikayeleri, anektotlar Türk Müzik Kültürümüzü yaşatmış ve yaşatmaya devam eden müzisyenlerle ilgili bilgi sahibi olur.
Türk Musîkisinde Önemli Güftekârları tanır ve Türk Müzik Kültürümüze Katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
Cumhuriyet Dönemi Türk Müziği kültürünü öğrenir ve dönemin icra örneklerini tanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu vardır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Minur Nurettin SELÇUK, Mesut Cemil
2. Hafta  Necdet YAŞAR, Kani KARACA
3. Hafta  Bekir Sıtkı SEZGİN, Alaaddin YAVAŞÇA
4. Hafta  Türk Musîkisinde Önemli Güftekârlar ve Türk Müzik Kültürümüze Katkıları
5. Hafta  Yahya Kemal BEYATLI, Mehmet Akif ERSOY, Ahmet Hamdi Tanpınar
6. Hafta  Türk Müzik Kültürü ve İcra: Küme faslı, İnce saz, Kaba saz toplulukları
7. Hafta  Türk Müzik Kültürü ve Çalgılar
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk Müziği Kültürü ve İcra Örnekleri
10. Hafta  Günümüz Türk Müziği Kültürü ve Örnekleri
11. Hafta  Hatıralar ve Anektotlar,
12. Hafta  Grup çalışması ile Türk Müziği Kültürümüze yönelik icra çalışmaları
13. Hafta  Şarkı Hikayeleri
14. Hafta  Musiki mirasımızdan hikâyeler
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Özalp Nazmi, Türk Mûsikîsi Tarihi, İstanbul 2000, c. I-II Uysal Selçuk, Musiki Edebiyatı, İstanbul 2010 Popescu-Judetz, Eugenia, Türk mûsiki Kültürünün Anlamları(Çev. Bülent Aksoy), İstanbul : Pan yayıncılık, 1998 Tohumcu, Gonca Girgin, Müziği Yazmak Müzik Notasyonunun Tarih İçinde Yolculuğu, İstanbul Nota yay. 2006 Yaşanmış Olaylarla Atatürk ve Müzik, Riyâset-i Cumhûr İnce Saz Hey’eti Şefi Binbaşı Hafız Yaşar Okur’un Anıları, (haz. Halil Erdoğan Cengiz), Ankara 1993
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar.X
2
İcracı olarak yetişir
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, makam ve ezgi, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
4
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri, usul özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
5
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri form özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
6
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri teknik ve estetik, özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.
7
Alanında topluluk çalıştırabilir eğitebilir.
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.X
9
Sesin ve Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.X
10
Türk müziği kuramını kavramıştır.
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.
14
Sesi ile icrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.X
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.