GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI HALK TİYATROSU/THB 417
Dersin Adı: UYGULAMALI HALK TİYATROSU
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Dilek TÜRKYILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dturkyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dturkyilmaz74@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Halk bilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Halk bilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halk bilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemele
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olurlar ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilirler.
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirl
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk halk bilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşırlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuluk, ödevler ve dersin işlenişi hakkında bilgi
2. Hafta  Geleneksel Türk Tiyatrosu 'nun İçerik ve Biçimsel Özellikleri Hakkında Temel Bilgiler
3. Hafta  Köy Seyirlik Oyunların Özellikleri, Örnek Gösterimlerin İzlenmesi ve Oyunların Çözümlenmesi
4. Hafta  Kukla Tiyatrosu'nun Özellikleri Örnek Gösterimlerin İzlenmesi ve Oyunların Çözümlenmesi
5. Hafta  Gölge Tiyatrosu'nun Özellikleri Örnek Sunumlar İzleme ve Oyunların Çözümlenmesi
6. Hafta  Orta Oyunu'nun Yapısal Özellikleri Örnek Gösterimlerinin İzlenmesi ve Oyunların Çözümlenmesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Meddahlık ve Meddah Hikâyelerinin Özellikleri, Örnek Gösterimlerinin İzlenmesi ve Oyunların Çözümlenmesi
9. Hafta  Köy Seyirlik Oyunları Üzerine Çalışan Öğrencilerin Oyunlarının İzlenmesi ve Sunumlarının Değerlendirilmesi
10. Hafta  Karagöz Oyunu Üzerine Çalışan Öğrencilerin Oyunlarının İzlenmesi ve Sunumlarının Değerlendirilmesi
11. Hafta  Ortaoyunu Üzerine Çalışan Öğrencilerin Oyunlarının İzlenmesi ve Sunumlarının Değerlendirilmesi
12. Hafta  Meddah Metinleri Üzerine Çalışan Öğrencilerin Oyunlarının İzlenmesi ve Sunumlarının Değerlendirilmesi
13. Hafta  Oyun Metini Yazan Öğrencilerin Metinlerinin Sınıfta Değerlendirilmesi
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  And, Metin. Oyun ve Bügü, İstanbul:YKY Yay, 2003. And, Metin. Türk Tiyatrosu, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1969. And, Metin. Türk Tiyatrosunun Evreleri, Ankara: İş Bankası Yay.,1983. Artun, Erman; Cemal Ritüeli ve Balkanlardaki Varyantları, Kültür Bak. Yay., 1993. Çalışlar, Aziz; Tiyatro Ansiklopedisi, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1995. Düzgün, Dilaver; Erzurum Köy Seyirlik Oyunları, Kültür Bak. Yay., 1999. Elçin, Şükrü; Anadolu Köy Orta Oyunları, Köy Tiyatrosu, TKE Yay, 1964. Emeksiz, Abdülkadir, Orta Oyunu Kitabı İstanbul: Kitabevi Yay., 2006. Huzinga Johan, Homo Ludens:Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2006. Kudret, Cevdet. Karagöz, cilt 1,2,3, Ankara: Bilgi Yay, 1992. Karadağ, Nurhan Köy Seyirlik Oyunları, Türkiye İş Bankası Yay, 1978. Kudret Cevdet. Orta Oyunu 1-2, İstanbul: YKY Yay,2007. Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1-2, İstanbul: Mitos Boyut Yay, 2000. Özdemir, Nebi; Türk Eğlence Kültürü, Ankara: Akçağ Yay, 2006. Pekman, Yavuz.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
12
12
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
89
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
4
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
5
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.
9
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X