GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜREL MİRAS VE KORUMA/THB 318
Dersin Adı: KÜLTÜREL MİRAS VE KORUMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Selcan GÜRÇAYIR TEKE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sgurcayir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sgurcayir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Halk bilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Halk bilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halk bilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olurlar ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilirler.
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirle
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk halk bilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşırlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Söz Uçar Yazı kalır: Erken Dönem Kültür Koruma İhtiyacı ve Stratejileri
2. Hafta  Frankafon Hakimiyetinden Anglosakson Dirilişe 19. yy’da Kültür Koruma Macerası
3. Hafta  Millet Belleğini Kaydetmek: Derleme ve Arşivleme Dönemi
4. Hafta  Kültürü Koruyan Evler: Halkevleri
5. Hafta  Asar-ı Atika’dan Panorama 1453’e Kamusal Alanda Korunan Bellek: Müzeler ve Müze Evler
6. Hafta  Devlet Baba Elimizi Tut: Kültür Bakanlıkları: Kültür Yönetimi ve Kültür Politikaları
7. Hafta  Küresel Köyün Yeni Kahramanı: Kültür Ekonomisi ve Yeni Dönem Kültür korumacılığı
8. Hafta  Ulusaldan Evrensele Uzanan Yolda Kültür Koruma Yaklaşımları ve UNESCO
9. Hafta  Kültürel Miras Yönetimi Olarak Doğal ve Kültürel Mirasın Korunması sözleşmesi ve Folklor
10. Hafta  1989’dan 2003’e Folklora UNESCO Bakışı
11. Hafta  Bir Usta Bin Usta: Kültürü Koruyan İnsan Hazineleri
12. Hafta  Kültürel Mirasa Saygı: Kültürel İfadelerin Çeşitliliği Sözleşmesi 2005
13. Hafta  Avrupai Çokkültürlü Koruma Yaklaşımları: Toplum İçin Kültürel Mirasın Değeri Sözleşmesi FARO 2005
14. Hafta  Dijital Dünyada Kültürel Mirasın Yönetimi ve Son Yaklaşımlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahunbay, Z. (2005). “Doğal ve Kültürel Mirası Koruma Alanında Geçerli Uluslararası Belgelerin Türkiye’deki Uygulamalara Yansımaları” Korumada 50 Yıl (ed. P.İlgi, Yüce Aşkun), İstanbul: MSGSÜ Yayınları, s.9–24. Aksoy, Asu ve Enlil, Zeynep. (2011). Kültür Ekonomisi Envanteri, İstanbul 2010: İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Sivil Toplum Gözüyle Türkiye Kültür Politikası Raporu. (2011): İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Oğuz, M. Öcal. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? :Ankara, Geleneksel Yayıncılık. Özel, Sibel. (1998). Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması: İstanbul Alkım Yayınları. Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar: Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları.(2008). (ed.Asım Balcı, Ahmet Nohutçu, Namık Kemal Öztürk ve Bayram Coşkun), Seçkin Yayınları, Ankara Gerçek, Ferruh. (1999). Türk Müzeciliği: Ankara, TC Kültür Bakanlığı Başvuru Kitapları, Ünsal, Deniz. (2009). “Türkiye’de Kültür Po
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X