GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EDEBİYATINDA YENİLEŞME/THB 316
Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATINDA YENİLEŞME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Can DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/doganm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehmetcandogan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Halk bilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Halk bilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halk bilimi çalışmalarının dünya halk bilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemele
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olurlar ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilirler.
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirl
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk halk bilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşırlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Edebiyatında Yenileşmeyi Hazırlayan Etkenler
2. Hafta  Yenileşmenin Habercileri: Encümen-i Şuara
3. Hafta  Türk Edebiyatına Batı’dan Gelen Edebî Türler ve Formlar
4. Hafta  Tanzimat Dönemi Edebiyatı (Gazetecilik Çalışmaları, Şiir, Roman, Tiyatro, Eleştiri)
5. Hafta  Servet-I Fünûn Dönemi Edebiyatı (Şiir, Roman, Tiyatro, Eleştiri)
6. Hafta  Ara Nesil (Popüler Edebiyat Eğilimi) ve Fecr-I Âti Grişimi
7. Hafta  Millî Edebiyat Hareketi
8. Hafta  Mütareke Yıllarında Edebiyat
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı (1950’ye kadar)
11. Hafta  Yedi Meş’ale Çıkışı
12. Hafta  "Ulus Devlet”in Beklentileri ve Memleket Edebiyatı
13. Hafta  1950 Sonrası Türk Edebiyatı
14. Hafta  Modernizmin Getirdiği Sorunlar ve Bunların Edebiyata Yansıması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Hamdi TANPINAR, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, YKY, İstanbul, 2006. Türk Edebiyatı Tarihine Bir Bakış, 2. Cilt, Kurgan Edebiyat Yay., Ankara, 20013. İsmail Habib SEVÜK, Avrupa Edebiyatı ve Biz 1-2, Remiz Kitabevi, İstanbul, 1940. Kenan AKYÜZ, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İstanbul, İnkılap Yay., 2010. Kenan AKYÜZ, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İstanbul, İnkılap Yay., 2001. M. Kayahan ÖZGÜL, Encümen-i Şuarâ, Kurgan Edebiyat Yay., Ankara, 20012. Mehmet Can DOĞAN, Şair Sözü, YKY, İstanbul, 2006. Türk Dünyası Edebiyatı, Cilt: 8, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yay., Ankara, 2007. Yenileşme Dönemi Şair ve Yazarlarının Metinleri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
2
Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
3
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
4
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.
9
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
10
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.
11
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.
12
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.