GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK BİLİMİ EDEBİYAT İLİŞKİSİ I/THB-107
Dersin Adı: HALK BİLİMİ EDEBİYAT İLİŞKİSİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Zehra Sema DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/demirs
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  demirs@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Halk bilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Halk bilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halk bilimi çalışmalarının dünya halk bilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemele
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olurlar ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilirler.
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirl
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk halk bilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşırlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebî dil, edebiyat, edebî eser. Sözlü kültür ortamı ve edebiyat. Yazılı kültür ortamı ve edebiyat.
2. Hafta  Edebî eserlerin fikrî muhtevası. Konu bütünü (Tematik), konu, tema, motif. Edebî eserde fikir/ide, problem, gerçeklik ve gerçek dışılık.
3. Hafta  Türk edebiyatının tasnifinde kullanılan kıstaslar (dil, kültürel değişme, dinî hayat, coğrafî farklılaşma, vb.).
4. Hafta  İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı, İslâmiyet’in kabulü ve sonrası Türk edebiyatı, Batı etkisi altındaki Türk edebiyatı.
5. Hafta  Türk edebiyatında edebî eserlerin muhteva açısından çeşitleri. Epik eserler.
6. Hafta  Dramatik eserler.
7. Hafta  Lirik Eserler
8. Hafta  Epik, dramatik ve lirik eserlerin şekil ve muhteva açısından karşılaştırılması
9. Hafta  Türk edebiyatında edebî üslûp, ekol ve hareketler .
10. Hafta  Türler: Şiir, Roman, Hikâye, Eleştiri.
11. Hafta  Türk şiirinde yönelimler.
12. Hafta  Türk edebiyatında roman ve hikâye (kaynaklar, gelişim, anlayışlar, vb.)
13. Hafta  Türk edebiyatı ürünlerinde (destan, hikâye, roman, tiyatro) kahraman, tip, karakter.
14. Hafta  Genel değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Edebiyatı Tarihi, M. Fuad Köprülü, Akçağ, 2009. Türk Edebiyatı Tarihi, Agah Sırrı Levend, TTK, 1998. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Nihat Sami Banarlı, MEB, 2003. 19. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi, Ahmet Hamdi Tanpınar, Çağlayan, 1997. Edebiyat Biliminin Yöntemleri, Manon Maren Grisebach, AKM, 1995. Wellek-Warren, Edebiyat Biliminin Temeller, MEB, 1983.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
2
26
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.
11
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.