GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ OSMANLICA VI/SAN-362
Dersin Adı: MESLEKİ OSMANLICA VI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Mehmet Zeki İBRAHİMGİL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mzeki@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuyabilmeli, çevirebilmeli,
El yazı çeşitlerini öğrenerek, Tasnif edebilmeli,
Ebced hesabını öğrenerek Hicri tarihleri miladi tarihe
Osmanlı tarihçilerini ve kaynaklarını öğrenebilmeli,
Okuduğunu anlayarak günümüz Türkçesine çevirebilmeli




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aidiyet Bildiren Kalıplar ( İsm-i Mensub), İsm-i Fiiller (Mubalega İsm-i Fail), Metin Okuma ve Açıklama
2. Hafta  Farsça’da meslek ve yer ismi bildiren edatlar, Elyazması okuma ve açıklama
3. Hafta  Arapça Rakamlar, Sıra Sayı Sıfatları, Metin Okuma ve Açıklama, Elyazması Okuma ve Açıklama
4. Hafta  Arapça ve Farsça Haftanın Günleri ve Ayları, Arapça Kelimelerin Veznini (Kalıbını) Bulmak
5. Hafta  Elyazması Metin Okuma ve Açıklama, Arapça ve Farsça’da olumsuzluk Bildirme
6. Hafta  Yazılışları okunuşları aynı anlamları farklı kelimeler
7. Hafta  Yazılışları Farklı Okunuşları Benzer Kelimeler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Transkripsiyon Kuralları
10. Hafta  Hicri ve Rumi (Mali) Tarihleri Miladi Tarihe Çevirme, Ebced Hesabıyla Tarih Düşürme
11. Hafta  Osmanlıca Tarihinin Kaynakları, Osmanlı Tarihçileri ve Eserleri 15. ve 16. yüzyıl
12. Hafta  Elyazması metni okuma ve anlama, Kitabe Okuma ve Anlama
13. Hafta  Osmanlıca Kitaplarda Arapça Deyimler ve Tamlamalar, Osmanlıca Kitaplarda Farsça Deyimler ve Tamlamalar
14. Hafta  Vesika okuma ve Anlama, Kitabe Okuma ve Anlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Beken, S., Osmanlı Paleografyası I-II, Ankara 1975 Ergin, M., Osmanlıca Dersleri, İstanbul 1981. Kurt, Y., Osmanlıca Dersleri I, Ankara 1996. Şemseddin SAMİ, Kamus-ı Türki, (Sözlük), İstanbul 1987. Yazır, M., Eski Yazıları Okuma Anahtarı, İstanbul 1942.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X