GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ RESİMDE ESER ANALİZİ/SAN-453
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ RESİMDE ESER ANALİZİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Seyfi Başkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seyfib@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci; sosyal, kültürel ve plastik unsurları temel alarak bir tabloyu görme tabakalarını kullanarak çözümlenme ve analiz etme becerisi kazanır. Sana








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöntem, terminoloji ve literatür
2. Hafta  Sanat felsefesi ve sanat tarihi: estetik bir obje olarak sanat eserini ortaya çıkaran değer ve niteliklerin tanımlanması.
3. Hafta  Sanat tarihi ve eleştiride bilimsel yöntem, sanat eleştirisinin başlangıçtan bugüne gelişimi
4. Hafta  Sanat eseri analizinde temel unsurlar, sosyal, kültürel ve temel plastik unsurlar.
5. Hafta  Sosyal ve kültürel unsurlar, dini, mitolojik temalı alegorik anlatımlar, semboller, sosyal içerikleri, kompozisyon ile bağlantıları.
6. Hafta  Nesne olarak sanat eseri, bireysel anlatımlar olarak sanat eseri fonksiyonel sanat eseri, dekoratif sanat eseri, kavramsal sanat eseri, zaman ve mekan
7. Hafta  Beğeni ve haz nesnesi olarak sanat eseri, politik anlatım olarak sanat eseri, kitsch ve popüler örnek olarak sanat eseri.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Hacim, ton, modle, bozuk modle, yüzey, pasaj, kapalı form, açık form ilişkileri. Çizgisel kompozisyon, altın oran.
10. Hafta  Yüzey olarak, Işık ve gölge olarak renk, renk armonisi, renk zıtlıkları ve denge, gerçek ve taklit olarak doku
11. Hafta  Sanat eserinde bir çözümleme yöntemi olarak Heinrich Wölfflin'nin Biçimsel Analiz yönteminin değerlendirilmesi
12. Hafta  Sanat eseri analizinde bir yöntem olarak Panofsky'nin İkonografik çözümlemesi.
13. Hafta  Erwin Panofsky'nin İkonografik çözümlemesinin klasik dönem eserleri üzerinden örneklendirilmesi
14. Hafta  Sanat eserlerinden örneklerle analiz pratiği.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Afşar Timuçin., Estetik İstanbul 1993 Bedrettin Cömert., Groçe’nin Estetiği Ankara 1979 Mehmet H.Doğan.,Yüz Soruda Estetik İstanbul 1975 Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yayınları, İstanbul, 1995, Nejat Bozkurt., 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler, Sarmal Yayınevi, İstanbul, 1998. Ernst Fıscher., Sanatın Gerekliliği, (Çev:C. Çapan) V Yayınları,Ankara, 1993 Neriman Samurçay,. Sanatta Psikanaliz, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 2008. Simund Freud,.Leonardo da Vinci: A memory of his childhood, London:Routledge, 1957. Michel Foucault,. Kelimeler ve Şeyler, Ankara: İmge Kitabevi, 1994. Suut Kemal Yetkin., Estetik ve Ana Sorunları İstanbul 1979 Chris Muray, 20.Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Sel Yayıncılık,İstanbul,2009 Ahu Antmen.,20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık,İstanbul , 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X