GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
18.YÜZYIL OSMANLI RESİM SANATI/SAN-355
Dersin Adı: 18.YÜZYIL OSMANLI RESİM SANATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Seyfi Başkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/seyfib
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seyfib@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Son dönem Osmanlı resim Sanatının tanıtılması ile Osmanlı Sanatının veya Türk resminin tarihteki devamlılığını göstermek bakımından bir bütün olarak k








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöntem, Terminoloji, Literatür.
2. Hafta  Osmanlı Yenileşmesinde Tarihsel Diyalektik Süreç: Lale Döneminden II.Meşrutiyet’e.
3. Hafta  Geleneksel Türk resminde Fatih dönemi ve Osmanlı minyatüründe batı etkisi.
4. Hafta  Türk Sanatında Batılılaşma Diyalektiğinin Başlangıcı, Minyatürden Pentüre Geçiş.
5. Hafta  Lale Döneminde Osmanlı Resmi
6. Hafta  Lale Dönemine Tanıklık eden Avrupalı ressamlar
7. Hafta  Ehl-I Hiref’ten Profesyonel Sanat Ortamına.
8. Hafta  Çarşı ressamları.
9. Hafta  Batılılaşma Süreci Içindeki Yenileşme Olgusunda Oryantalist Sanatçılar Ve Rolleri.
10. Hafta  Batılılaşma Eşiğinde Oryantalizmde Imajlar.
11. Hafta  Gayrımüslim Osmanlı ressamları.
12. Hafta  Fotoğraf ve resim.
13. Hafta  İstanbul’da ilk resim atölyeleri veya özel akademiler.
14. Hafta  Değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mustafa CEZAR.,Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi İstanbul 1971 Seyfi BAŞKAN.,“The Ottomans in 18 th. and 19 th. Century European Art Turquerie and Orientalism “ The Great Ottoman Civilisation Volume 4 ,1999 p.,792-805. Seyfi BAŞKAN,.,“Stanislav von Chelebowsky. Dolmabahçe’de Bir Oryantalist” Türkiye’de Sanat S.38 Mart/Nisan 1999 s.,60-64. Seyfi BAŞKAN., “Batıya Açılan Pencereden Osmanlı Dünyasına Süzülen Sanat Işıkları: Oryantalist Bakışlar” Art Decor S.73 Nisan 1999 s.,120-126 Seyfi BAŞKAN.,“Oryantalizm’de Türk İmajı” Antik-Dekor S.52 Nisan-Mayıs 1999 s.,72-79 Seyfi BAŞKAN., “Batı Dünyasında ve Ülkemizde Ressamın ‘Tarih’i Keşfi” Art Decor S.75 Haziran 1999 s.,122-126 . Rüçhan ARIK., Batılılaşma Dönemi Tasvir Sanatı Ankara 1988 Günsel RENDA., Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı (1700-1850) Ankara 1977. Semra GERMANER, Zeynep İNANKUR., Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayını,İstanbul,2002. Metin AND., “ 17 Yüzyıl Türk Çarşı Ressamları ve Resimlerinin Belges
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X