GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI SİLAH SANATI/SAN -452
Dersin Adı: OSMANLI SİLAH SANATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. HÜR KÂMİL BİÇİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/hurkamil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hurkamil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Silahın tanımı ve terminolojisini öğrenebilmeli.
Silah çeşitlerini tanıyabilmeli,.
Silah yapım ve süsleme tekniklerini öğrenebilmeli.
Anadolu ve dünyada ki Türk Silah Sanatı’nın çeşitli örneklerini tanıyabilmeli.
Osmanlı Silahları ve Silah Süsleme Sanatı üzerine genel değerlendirme yapabilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Silah nedir ? Silah türleri.
2. Hafta  Dünya’da ve Türkiye’de silah kullanımı.
3. Hafta  Malzemeye göre bazı silahların yapım tekniği.
4. Hafta  Malzemeye gore bazı silahların süsleme tekniği.
5. Hafta  Osmanlı devletine kadar Türkler’de silah kullanımı.
6. Hafta  Osmanlı devletinde silah kullanımı..
7. Hafta  Osmanlı devletinde kullanılan silahlar.Taarruz silahları.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Taarruz silahları.
11. Hafta  Ateşli silahlar.
12. Hafta  Ateşli silahlar.
13. Hafta  Savunma silahları.
14. Hafta  Savunma silahları. Osmanlı Silahları ve Silah Süsleme Sanatı üzerine genel değerlendirme. Osmanlı Silahları ve Silah Süsleme Sanatı üzerine genel de
15. Hafta  Osmanlı Silahları ve Silah Süsleme Sanatı üzerine genel değerlendirme.
16. Hafta  Osmanlı Silahları ve Silah Süsleme Sanatı üzerine genel değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aguston, Gabor (Çev.Tansu Akad),Barut,Top ve Tüfek,Osmanlı İmparatorluğunun Gücü ve Silah Sanayisi,İstanbul 2006. -Arka,Semra,”Osmanlı Minyatüründe Silahlar”,Sanat Tarihi Dergisi,Sayı XI,İzmir 2001. -Bikkul,Ahmet Vural,”Topkapı Sarayı Silah Müzesindeki Eserler”,Türk Etnografya Dergisi,Sayı 2.den ayrı basım,Ankara 1957. -Çoruhlu,Tülin,Osmanlı Koruyucu Silahlarında Süslemeler ve Teknikler (Askeri Müzeden Örnekler ile)(Basılmamış Doktora Tezi),İstanbul Ünv.Sos.Bil.Ens.Sanat Tarihi Anabilim Dalı, İstanbul 1995. -Çötelioğlu,Aysel,Askeri Müze, Osmanlı Dönemi Ateşli Silahlar Kataloğu,İstanbul 1999. -Eralp,T.Nejat,Tarih Boyunca Türk Toplumunda Silah Kavramı ve Osmanlı İmparatorluğunda Kullanılan Silahlar,TTK Basımevi,Ankara 1993. -Erginsoy,Ülker,İslam Maden Sanatının Gelişmesi,İstanbul 1978. -Hudyakov,Yuliy S.,”Eski Türklerde Silah”,Türkler,C.III,Ankara 2002,s.468-477 -İlgürel,Mücteba,”Osmanlı Devletinde Ateşli Silahlar”,Yeni Türkiye ,C.6,s.31,Ankara 2000,s.613-629. -Tercan,Turgay, Si
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X