GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ SANAT II/SAN -448
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Seyfi BAŞKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat akımlarını temel özelliklerine göre tanımlayabilmeli,
Temel özelliklerden hareketle dönemleri ve akımları ayırabilmeli.
Kullanılan malzeme ve taknikler hakkında bilgi sahibi olabilmeli.
Avrupa kaynaklı olan ancak ortak insanlık değer ve zenginliği haline gelen çağdaş sanat – çağdaş kültür hakkında görsel ve kavramsal kazanımlar
5- 19. Yüzyıl sonundan günümüze kadar geçen sürede, insanın estetik yaratıcılığının ürünlerinin ‘çağdaş birey’ in ortaya çıkışında yaptığı




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Art Nouveau’dan Kubizme önemli stil ve akımlar
2. Hafta  Çağdaş sanatın Arkaizmi: Sembolizm ve Nabiler
3. Hafta  Modern Mimari ve Bauhaus
4. Hafta  Fouvizm
5. Hafta  Soyut sanat
6. Hafta  Kübizm
7. Hafta  Dışavurumculuk (Ekspresyonizm) ,Fütürizm, Konstrüktivizm ve De Sttijl
8. Hafta  Ara Sinav
9. Hafta  Batı resminde yarı soyut anlayışlar (Kübizm, Bauhaus ve Sürrealizme ulaşan gelişme,(Gerçeküstücülük).
10. Hafta  Dada ve Sürrealizm ‘den Postmodernizm ve ötesine
11. Hafta  Naif resim, Fantastik resim, Geleneksel gerçekçilik, Metafizik resim
12. Hafta  Op ve Pop sanat akımları
13. Hafta  Soyut Dışavurumculuk’dan 2000’li yıllar üsluplarına ( (Pseudorealism,Renewable energy,sculpture,Slow art,Street art,Urban art,Videogame ar
14. Hafta  Dönemler, tarzlar, sanatçılar ve sanatın yarını hakkında tartışmalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  H. H. Arnason, History of Modern Art (5th Edition). NY. Prentice Hall, 2003. H. H. Arnason., History of Modern Art,1968 I.Sandler, Art of the Postmodern Era. New edition. Westview Press, 1997. K. Honnef, Andy Warhol 1928-1987: Commerce into Art. Rev. edition. Taschen, 2000. K. Honnef, Pop Art. NY: Taschen Books, 2004. K. Ruhrberg, et al. Art of the 20th Century. New York, Taschen, 2000. K.Stiles, ed. Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists' Writings. Berkeley, CA. University of California Press, 1996. N.Stangos (Ed.).,Concept of Modern Art London 1991 R. Rosenblum., Cubism and Twentieth-Century Art,1967. W. Haftmann et al., Art Since Mid-Century (2 vol., tr. 1972)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X