GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ SANAT I/SAN -443
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Seyfi BAŞKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Avrupa kaynaklı olan ancak ortak insanlık değer ve zenginliği haline gelen çağdaş sanat – çağdaş kültür hakkında görsel ve kavramsal kazanımlar
19. Yüzyıl sonundan günümüze kadar geçen sürede, insanın estetik yaratıcılığının ürünlerinin ‘çağdaş birey’ in ortaya çıkışında yaptığı et
20. Yüzyıl mimari örneklerini tanıyabilmeli,
20. Yüzyıl resim ve heykel örneklerini ve sanatçıları öğrenebilmeli,
Modern sanatın kavramsal gelişimini izleyebilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Terminoloji, literatür ve yöntem.
2. Hafta  Çağdaş Avrupa Sanatında Kronolojik boyut, tarihsel gelişme
3. Hafta  Çağdaş Sanat-çağdaş resim-geleneksel ile gelecek arasındaki ilişki
4. Hafta  19.Yüzyıl kültür değerleri
5. Hafta  Akademik resim geleneği
6. Hafta  19.Yüzyıl Avrupa sanatında üslup özellikleri
7. Hafta  Çağdaş Avrupa sanatında ışık,renk,figür,kompozisyon
8. Hafta  Ara Sinav
9. Hafta  Çağdaş Avrupa sanatında heykel, Çağdaş Avrupa Mimarlığı
10. Hafta  Çağdaş sanat ve diğer sosyal bilimlerle etkileşimi
11. Hafta  A’dan z’ye 20.yüzyıl sanatı hakkında tematik ve biyografik etüd.
12. Hafta  20.yüzyıl Batı sanatı akımları ve kavramları.
13. Hafta  20.yüzyıl Batı sanatında erken üsluplaşma çabaları ve ilk akımlar
14. Hafta  Modernizm, Modernite, Modern sanatın kavramsal gelişimi; Tanımlar, kavramlar ve olgular.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. H. Barr, Jr., ed., Masters of Modern Art, 1954. A. Danto, After the End of Art ,Princeton, Princeton Univ. Press, 1997. B. Hess, Abstract Expressionism. Taschen, 2005. C.Harrison-P.Wood (Ed.) .,Art in Teory (1900-1990)-An Anthology of Changing Ideas New York 1992. C. Harrison and Paul Wood, eds. Art in Theory, 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. 2nd. ed. Blackwel 2002. D. Hall and P. Wykes., Anecdotes of Modern Art, 1989. D.Marzona, Minimal Art. Taschen, 2004. D.Hopkins, Art after Modern Art, 1945-2000. Oxford and New York: Oxford UP, 2000. E. Lucie-Smith.,Artoday New York 1999 E.H.Gombrich.,Sanatın Öyküsü İstanbul 1976
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X