GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI MEDENİYET TARİHİ/SAN -350
Dersin Adı: OSMANLI MEDENİYET TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ö. Hakan Çetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ohakancetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı medeniyetinin temel özelliklerini tanıyabilmeli.
Osmanlı medeniyeti üzerine yapılan çalışmaları bilmeli.
Osmanlı ve Türk medeniyetinin idari yapısını oluşturan saray, devlet yönetimi, hukuk sistemi, ordu ve ekonomi hakkında bilgi sahibi olabilmeli.
Bu çerçeve de birer medeniyet unsuru olarak kültürel, dînî, edebî, ve sosyal kurumların oluşumu kolaylaştıran ve besleyen temel dinamikleri öğrenebil
Söz konusu medeniyetin târihî arka-plânını belirlemek ve böylece bugünkü sosyal ve kültürel yapıyla mevcut kurumların geçmişleriyle ilgili dünden bugü




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Medeniyeti’nin Tanımı ve Konusu
2. Hafta  Osmanlı Öncesi Türk Medeniyeti
3. Hafta  Osmanlı ve Türk Medeniyeti Üzerine Yapılan Çalışmalar
4. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Devlet Yönetimi
5. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Hukuk Sistemi
6. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Ordu
7. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Ordu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Ekonomi
10. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Sosyal Yapı, Osmanlı İmparatorluğunda Aile
11. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Bilim
12. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim
13. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Edebiyat, Dil ve Müzik
14. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda yenileşme hareketleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akdağ, Mustafa. Türkiye’nin İçtimaî ve İktisadi Tarihi I-II, İstanbul, 1974. Faroqhi, Suraiya. Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam. İstanbul 1997. İnalcık, Halil. Osmanlı İmparatorluğu-Toplum ve Ekonomi, İstanbul 1993. İnalcık, H. And D. Quateart. An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300-1914. Cambridge, 1994. Öztürk, Cemil ve Diğerleri, Türk Tarihi ve Kültürü, Ankara 2004. İhsanoğlu E (ed.). Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi. 2 cilt, İstanbul 1994. Turan, Ahmet Nezihi ve Diğerleri, Tarih El Kitabı.Selçuklulardan Bugüne, Ankara 2004. Uzunçarşılı, İ. H. Kapıkulu Ocakları, 2 cilt, Ankara, 1988. Uzunçarşılı, İ. H. Osmanlı Devlet Teşkilatına Methal. Ankara 1984. Uzunçarşılı, İ. H. Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. Ankara 1965. Uzunçarşılı, İ. H. Osmanlı Devletinin Merkez ve Bahriye teşkilatı. Ankara, 1984. Uzunçarşılı, İ. H. Osmanlı Devletinin Saray Teşkilatı. Ankara 1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X