GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİZANS DÖNEMİ ANADOLU VE ÇEVRE KÜLTÜRLER/SAN -342
Dersin Adı: BİZANS DÖNEMİ ANADOLU VE ÇEVRE KÜLTÜRLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Dr. BÜLENT İŞLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sanat_tarihi.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bulentisler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bizans dönemi Anadolu tarihi coğrafyasını kavrayabilmeli,
Bizans döneminde Anadolu’daki kültürel ve sanatsal değişim anlayabilmeli,
Bizans döneminde Anadolu çevresindeki diğer kültür çevrelerini (suriye, iran, kafkasya vb. ) ve bunlarla kültürel ilişkileri tanıyabilmeli,
Bizans döneminde Anadolu’daki diğer kültürleri (Ermeni, Gürcü, Arap ve Türk) öğrenebilmeli
Anadolu’daki farklı kültürleri tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini tartışabilmeli..




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu’nun tarihsel coğrafyası hakkında genel bilgiler verilir.
2. Hafta  Tarih öncesinden başlayarak Anadolu’nun kültürel birikimi tanımlanır.
3. Hafta  Roma imparatorluğunun Anadolu’daki imar faaliyetleri anlatılır. Roma şehirleri, mimari eserleri, şehirlerarası yol ağı tanımlanır.
4. Hafta  Bizans döneminde Anadolu’daki kültürel ve sanatsal değişim anlatılır. Anadolu’daki Bizans mimari anıtları tanıtılır.
5. Hafta  Anadolu’daki Bizans mimari anıtlarında görülen bölgesel farklılıklar tanımlanır. Coğrafi koşullara göre yapılarda görülen malzeme farklılıkları,
6. Hafta  Anadolu’daki Bizans mimari anıtlarında görülen bölgesel farklılıklar tanımlanır. Coğrafi koşullara göre yapılarda görülen malzeme farklılıkları,
7. Hafta  Ermenilerin mimari, resim ve küçük el sanatları ürünleri tanıtılır.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Gürcülerin mimari, resim ve küçük el sanatları ürünleri tanıtılır.
10. Hafta  Gürcülerin mimari, resim ve küçük el sanatları ürünleri tanıtılır.
11. Hafta  Anadolu’ya ilk İslam akınları anlatılarak Anadolu kültürlerine katkısı anlatılır.
12. Hafta  Türklerin Anadolu’ya yerleşmeye başlaması ve ilk sanat ürünleri tanıtılır.
13. Hafta  Anadolu Türk sanatının oluşumu, Anadolu kültürlerin Türk sanatına ve Türk sanatının Anadolu kültürlerine katkısı tanımlanır.
14. Hafta  Genel değerlendirme yapılır.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Veli Sevim, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, Ankara 2001. John Haldon, Bizans Tarih Atlası, İstanbul 2007. Cyril Mango Bizans Mimarisi, çev. Mine Kadiroğlu, Ankara 2006. Mine Kadiroğlu-Bülent İşler Gürcü Sanatının Orta Çağı, Anakara 2010. Doğan Kuban Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, İstanbul 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X