GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI DÖNEMİ ÇİÇEK VE BAHÇE KÜLTÜRÜ/SAN -349
Dersin Adı: OSMANLI DÖNEMİ ÇİÇEK VE BAHÇE KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Sevay OKAY ATILGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilgans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı öncesi Türklerde çiçek ve bahçe kültürü hakkında bilgi sahibi olabilmeli,
Osmanlı dönemi çiçek kültürü ve düzenlemesini öğrenebilmeli,
Osmanlı dönemi bahçelerinin genel özellikleri ve bahçe kültürünü kavrayabilmeli;
Geleneksel yapı içerisindeki yeri, önemi ve yaşatılıp, sürdürülebilirliği hususunda yeni bakış açıları kazanabilmeli,
Çiçek ve bahçe kültürünün Osmanlı dönemi kitap sanatlarındaki yansımalarını öğrenebilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı dönemi öncesinde Türklerde çiçek ve bahçe kültürü.
2. Hafta  Osmanlı dönemi bahçelerinin genel özellikleri.
3. Hafta  Osmanlı dönemi bahçeleri ve Avrupa ile etkileşim.
4. Hafta  Osmanlı dönemi saray bahçeleri.
5. Hafta  Osmanlı dönemi saraylar dışındaki hasbahçeleri.
6. Hafta  Osmanlı döneminde çiçek kültürü.
7. Hafta  Osmanlı dönemi çiçek düzenlemeleri.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Çiçek ve bahçe kültürünün Osmanlı dönemi kitap sanatlarındaki yansımaları. Osmanlı dönemi Hat ve Tezhip sanatında çiçek.
10. Hafta  Osmanlı dönemi Minyatür ve cilt sanatında çiçek.
11. Hafta  Osmanlı dönemi çiçek ressamları.
12. Hafta  Osmanlı dönemi çiçek ve bahçe kavramının farklı alanlardaki yansımaları (çini, halı, ahşap vb.).
13. Hafta  Seyahatnameler ve diğer dönem kaynaklarında çiçek ve bahçecilik.
14. Hafta  Son dönem Osmanlı resminde çiçek ve bahçe.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Atasoy, Nurhan, Hasbahçe Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, Aygaz A. Ş. Yay., İstanbul 2003. Can, Selman, Belgelerle Çırağan Sarayı, Ankara 1999. Ceylan, Gürkan, Osmanlı’dan Günümüze Dört Gözde Çiçek : Güller, Karanfiller,Laleler ve Sümbüller, İstanbul 1999. Cezar, Mustafa, Osmanlı Başkenti İstanbul, İstanbul 2002. Eldem, Sedat Hakkı, Türk Bahçeleri, İstanbul 1973.Yıldız Demiriz, Osmanlı Kitap Sanatında Natüralist Üslupta Çiçekler, İstanbul 1986. Yaman, Bahattin, Osmanlı Saray Sanatkarları 18. Yüzyılda Ehl-i Hıref, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X