GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK KÜLTÜR TARİHİNE GİRİŞ/SAN -347
Dersin Adı: TÜRK KÜLTÜR TARİHİNE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ö. Hakan Çetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ohakancetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Verilen tanımlar, kavramlar, konular çerçevesinde İslamiyet öncesi Eski Türk kültürünün çeşitli yönleriyle öğrenebilmeli,
Günümüze kadar ulaşan yansımalarını tartışabilmeli.
Zengin kültürel geçmişe sahip Türklerin idari, iktisadi, sosyal ve kültürel geçmişlerini kronolojik olarak değerlendirebilmeli.
Türk kültürünün çevre kültürlere olan etkilerini tanımlayabilme
Türk kültürünün kendine özgü özelliklerini tanımlama
Türk kültüründe oluşum süreci ve devamlılığı takip edebilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kültür tanımı, kültür ve uygarlık kavramları, Kültür ve Sanat, Türk kültür tarihinde tarihsel,kronolojik ve coğrafi alanların belirlenmesi
2. Hafta  İslamiyetten önce Türk kültürü ve sanatı hakkında yapılan kazı ve araştırmalar, Orta Asya Türk kültürü,
3. Hafta  Mezar kültürü ve inançlar
4. Hafta  Ölü gömme ve Mezar kültürü
5. Hafta  İnanç kültürü
6. Hafta  Resim ve Heykel
7. Hafta  Şehircilik ve Mimari
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Şehircilik ve Mimari
10. Hafta  Devlet, Hükümdarlık ve Ordu
11. Hafta  Dil, Yazı ve Edebiyat
12. Hafta  Aile yapısı, Hukuk ve Ahlak
13. Hafta  Bayramlar, şenlikler ve Törenler
14. Hafta  İktisadi hayat ve Bilim
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kafesoğlu, İbrahim., Türk Milli Kültürü, İstanbul 1984. Ögel,Bahaeddin., İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara 1962. Diyarbekirli,Nejat., Hun Sanatı, İstanbıl 1972. Çoruhlu, Yaşar, Erken Devir Türk Sanatı, İstanbul 2000. Cezar, Mustafa., Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul 1977. Esin, Emel, Türklerde Maddi Kültürün Oluşumu, İstanbul, 2003. Esin, Emel, Orta Asya’dan Osmanlıya Türk Sanatında İkonografik Motifler, İstanbul, 2003. Kafesoğlu, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul 1984. Cunbur, M., Karahanlı ve Selçuklu Dönemleri Türk Edebiyatında Ahilik, Uluslar arası Osmanlı Öncesi Türk Kültürü Kongresi Bildirileri, Ankara, 1997,207-224. Turan,Ş., Türk Kültür Tarihi, Ankara 1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X