GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TİMURLU MİMARİSİ/SAN -337
Dersin Adı: TİMURLU MİMARİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Öğr. Üyesi Ö. Hakan Çetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ohakancetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Timurlu dönemi kültür ve sanatının Büyük Selçuklu sonrasındaki durumunu anlayabilmeli,
Timurlu devrinde görülen yapı türleri ve plan tiplerini kavrayabilmeli,
Mimari ve el sanatı üretimlerindeki benzerlik ve farklılıkları belirleyebilmeli.
Çevre kültürleri nasıl etkilediğini algılayabilmeli,
Özellikle İran coğrafyasındaki var olan birikimin Orta Asya coğrafyasında Timurlular tarafından nasıl bir yorumla uygulandığını kavrayabilmeli




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Devam zorunluluğu vardır. %30. Derse devamsızlık hakkı dört haftadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Timurlu coğrafyası ve siyasi tarihi
2. Hafta  Timurlu dönemi kaynaklarının tanımlanması
3. Hafta  Timurlu devri saray ve bahçeleri
4. Hafta  Timurlu dönemi camileri
5. Hafta  Timurlu Dönemi Türbe mimarisi
6. Hafta  Timurlu Dönemi Türbe mimarisi
7. Hafta  Timurlu Dönemi Türbe mimarisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Timurlu Dönemi Medreseleri
10. Hafta  Timurlu Dönemi Medreseleri
11. Hafta  Timurlu Dönemi Medreseleri
12. Hafta  Timurlu kervansarayları
13. Hafta  Timurlu kervansarayları
14. Hafta  Timurlu devrinde mimari süsleme
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı..
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  O’KANE, Bernard., Timurid Architecture in Khurasan, Mazda Publisher, 1987. ALAN Terry, Timurid Herat, Wiesbaden 1983. ARIK Oluş, Orta Asya Mimarlık Mirasımızdan İzlenimler, İstanbul 1994. CLAVİJO Ruy Gonzales, Timur Devrinde Kudüs'ten Semerkant’ta Seyahat, Çev. Ö.R. Doğrul, İstanbul 1975. LENZ Thomas , Timurid and the Priencely Vision: Persian Art and Culture in the Fifteen: Arthur M. Sackler Gallery, Washington 1989. STCHOUKİNE Ivan, Ls Peintures des Manuscrits Timurides, Paris 1954. YETKİN Suut Kemal, İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul 1974. GOLOMBEK,I.-Wilber,D., The Timurid Architecture of Iranand Turan, Vol I-II, New Jersey, 1988. CEZAR, Mustafa., Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X