GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİZANS KENTLERİ/SAN -333
Dersin Adı: BİZANS KENTLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Dr. BÜLENT İŞLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sanat_tarihi.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bulentisler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Roma Dönemi kentlerinin temel özelliklerini, planlamasını ve yapılaşmasını, İmparatorluğun farklı bölgelerindeki örnekler eşliğinde öğrenebilmeli.
Doğu Roma İmparatorluğu’nun kuruluşu ve bu süreçte var olan kentlerde Roma Dönemi kentlerine göre oluşan farklılaşmaları ve süreklilikleri anlay
Doğu Roma İmparatorluğu’nda kent ile ilgili yasaları öğrenebilmeli.
Dönem kaynaklarını kullanılarak kentin fiziksel yapısı ve kentsel yaşantı hakkındaki bilgileri öğrenebilmeli.
Dönem kentleri hakkındaki literatüre hakim olabilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Derse devam zorunluluğu vardır. %30. Derse devamsızlık hakkı dört haftadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yunan ve Roma İmparatorluğu döneminin antik şehirler hakkında genel bilgi.
2. Hafta  Yunan ve Roma İmparatorluğu döneminin antik şehirler hakkında genel bilgi.
3. Hafta  Yunan ve Roma İmparatorluğu döneminin antik şehirler hakkında genel bilgi.
4. Hafta  Yunan ve Roma İmparatorluğu döneminin antik şehirler hakkında genel bilgi.
5. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans) 'in İstanbul'un önemli kentsel merkezinde, yapıların tarihi etkinliği ve şehirdeki konumları hakkında genel bilgi
6. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans) 'in İstanbul'un önemli kentsel merkezinde, yapıların tarihi etkinliği ve şehirdeki konumları hakkında genel bilgi
7. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans) 'in İstanbul'un önemli kentsel merkezinde, yapıların tarihi etkinliği ve şehirdeki konumları hakkında genel bilgi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans)nda, Batı Anadolu'daki şehirleri.
10. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans), Balkanlar ve Yunanistan’da şehirlerin durumu.
11. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans) Suriye şehirlerinin durumu hakkında bilgi .
12. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans)’ın gelişme döneminde kentleşme süreci.
13. Hafta  Akdeniz bölgesinde Türklere aktarılan şehirler.
14. Hafta  Doğu Roma İmparatorluğu (Bizans) döneminde kurulan şehirlerin Türk devletleri döneminde kullanımı hakkında bilgi verilmektedir.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Brogiolo, G. P. and B. Ward-Perkins (Edt.) (1999) The Idea and Ideal of The Town Between Late Antiquity and The Early Middle Ages, Leiden Cameron, A. (1993). The Mediterranean World In The Late Antiquity AD 395- 600. London & New York Charanis, P. (1944- 1945). “On the Social Structure of the Later Roman Empire” Byzantion XVII Darrouzes (1981). Notitiae Episcopatuum Ecclesiae Constantinopolitanae, Geographie ecclesiastique de l’empire byzantin I. Paris. Elderkin, G. W. (Ed.) (1934). Antioch On The Orontes. Princeton 1934 Foss, Clive (1972). Byzantine Cities of Western Asia Minor, Unpublished Ph.D. Thesis, Cambridge Goitein, S. D. (1967). A Mediterranean Society The Jewish Communities Of The Arab World As Portrayed In The Documents Of The Cairo Geniza, Berkeley and Los Angeles Greene, K. (1984). The Archaeology of The Roman Economy, London Gyllius, Petrus (1997). İstanbul’un Tarihi Eserleri, (Çev. E. Özbayoğlu) İstanbul Hands, A. R. & D. R. Walker (
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X