GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ ESERLER HUKUKU/SAN -329
Dersin Adı: ESKİ ESERLER HUKUKU
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Halit ÇAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/halitcal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halitcal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eski Eserler Hukuku’yla ilgili tanım ve terimleri kavrayabilmeli,
Osmanlı döneminde eski eserlerle ilgili çalışma ve nizamnameleri öğrenebilmeli
Cumhuriyet döneminde eski eserlerle ilgili çalışma ve kanunları, yönetmelikleri ve yönergeleri bilebilmeli,
Eski eserlerin tespit, tescil ve korunmasına yönelik bilgi sahibi olabilmeli
Mesleği ile ilgili alanlarda çalışacak öğrencilerin genel olarak mesleğin hukuki alt yapısını öğrenebilmeli




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, ilgili yayınlar, tarihçe
2. Hafta  Kavram (asar-ı atika-eski eser-korunması gerekli kültür varlığı)
3. Hafta  Taşınır eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
4. Hafta  Taşınır eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
5. Hafta  Taşınır eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
6. Hafta  Taşınır eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
7. Hafta  Taşınır eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
8. Hafta  Ara Sinav
9. Hafta  Taşınmaz eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
10. Hafta  Taşınmaz eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
11. Hafta  Taşınmaz eski eserler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
12. Hafta  Kazılar (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
13. Hafta  Müzeler (Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri)
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akozan, Feridun., Türkiye’de Tarihi Anıtları Koruma Teşkilatı Ve Kanunlar, İstanbul 1977. Anonim.,Eski Eserler ve Müzelerle İlgili Mevzuat, Ankara, 19 Çal, Halit, “Osmanlı Devletinde Asar-ı Atika Nizamnameleri”, Vakıflar Dergisi, S. 26, 1997, 391-400. Çal, Halit, “Osmanlı’dan Cumhuriyete Eski Eser Kanunları”, Prof.Dr. Kazım Yaşar Kopraman’a Armağan, Berikan Yayım, 2003, 234-270. Çal, Halit, “Osmanlıdan Günümüze Türkiye’de Müzeler”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 7/14, İstanbul, 2009, 315-333 Çal, Halit, “Müzeler ve Kazılar”, Cumhuriyet Dönemi Türk Kültürü 1920 – 1938, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 3. C., Ankara, 2009, 1301-1310 Çal, Halit, “Eski Eserlerde Hukuki Süreç (1920-1938)”, Cumhuriyet Dönemi Türk Kültürü 1920 - 1938, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 3. C., Ankara, 2009, 1323-1330. Gerçek, Ferruh (1999), Türk Müzeciliği, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay. Gülekli, Nurettin Can, Eski Eser Ve Müzelerle İlgili Kanun Ve Nizamname Ve Emirler, Ankara, 1948. Madran, Emre,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X