GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA PROJESİ I/SAN -425
Dersin Adı: ARAŞTIRMA PROJESİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Üzerinde çalışacağı konunun kapsam ve sınırlarını belirleyerek çalışma takvimi hazırlayabilmeli.
Konuyu belirledikten sonra ilgili kütüphane ve arşivlerde literature çalışması yapabilmeli
Konuyla ilgili olarak arazide ve müzede çalışabilmeli
Konunun fotoğraflarını çekerek, çizimlerini gerçekleştirebilmeli.
Ele alınan konuya bağlı olarak, değişen içeriklerde katalog hazırlayabilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  “SAN 122 Sanat Tarihinde Araştırma Yöntemleri” Dersini almak ve başarılı olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Sanat Tarihi bölümünde verilen tüm dersler
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrenci çalışmaları incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilmesinden sonra yeni araştırma
2. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
3. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
4. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
5. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
6. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
7. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
10. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
11. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
12. Hafta  Öğrencilerin çalışmaları incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilmesinden sonra öğrencile
13. Hafta  Öğrencilerin daha da geliştirdikleri çalışmalar incelenerek elde edilen bilgi ve bulgular tartışılır. Eksikliklerin giderilip yanlışlıkların düzeltilm
14. Hafta  Bahar döneminde de aynı konu üzerinde çalışmaya devam edileceğinden öğrencilerin, ön çalışma niteliğindeki yazılı metinleri yanlarında değerlendiriler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Konuyla ilgili tüm yerli ve yabancı araştırmacıların Türkçe ve diğer dillerde yayımlanmış makale ve kitapları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
14
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X