GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEYLİKLER MİMARİSİ/SAN -234
Dersin Adı: BEYLİKLER MİMARİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Muhammet Görür
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mgorur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu Beyliklerinin Tarihi Coğrafyasını öğrenebilmeli
Dönemin Yapı türleri ve bunların tipolojilerini tanıyabilmeli,
Yapılarda kullanılan malzeme ve teknik özelliklerini kavrayabilmeli,
Yapıların bani ve sanatçıları ve bunların eserlere yansımasını öğrenebilmeli,
Anadolu Beylikler Dönemi Mimarisinin Türk Sanatı içindeki yeri ve önemi hakkında fikir sahibi olabilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu’da İlk Beylikler Dönemi Mimarisi ve Anadolu Beylikler Dönemi Mimarisinin Kaynakları
2. Hafta  Beylikler Dönemi Mimarisi ile Diğer Kültür Çevreleri Arasındaki İlişkiler,
3. Hafta  Anadolu’da 14-15. Yüzyılda Kültür ve Sanat Ortamı
4. Hafta  Eşrefoğuları Mimarisi, Anadolu’da İlhanlı Mimarisi
5. Hafta  Eretnaoğulları Mimarisi, Candaroğulları Mimarisi
6. Hafta  Karakoyunlu Mimarisi, Akkoyunlu Mimarisi
7. Hafta  Karamanoğulları Mimarisi,Germiyanoğulları Mimarisi,
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Dulkadiroğulları Mimarisi, Ramazanoğulları Mimarisi
10. Hafta  Hamitoğulları Mimarisi, Saruhanoğulları Mimarisi
11. Hafta  Aydınoğulları Mimarisi,Menteşeoğulları Mimarisi
12. Hafta  Tüm beyliklerin eserleri kıyaslanarak ortaya çıkan benzerlik ve /veya farklılıkların tespiti yapılır.
13. Hafta  Tüm beyliklerin eserleri kıyaslanarak ortaya çıkan benzerlik ve /veya farklılıkların tespiti yapılır.
14. Hafta  Tüm beyliklerin eserleri kıyaslanarak ortaya çıkan benzerlik ve /veya farklılıkların tespiti yapılır.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aslanapa, O. (1973) Anadolu Selçuklularından Beylikler Devrinin Sonuna Kadar, Türk Sanatı. II. İstanbul.; Aslanapa, O. (1977) Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı (14. Yüzyıl). İstanbul.; Akyurt, Y. (1948) "Konya Beyşehir'de Eşrefoğlu Camisi", Türk Tarih Arkeoloji, Etnografya Dergisi, IV. s.104-112; Diez, E.-Aslanapa, O. & Koman, M. M. (1950) Karaman Devri Sanatı. İstanbul.; Gündoğdu, H. (1986) Dülkadirli Beyliği Mimarisi. Ankara.; Karamağaralı, H. (1971) "Erzurum'daki Hatuniye Medresesinin Tarihi ve Banisi Hakkında bazı Mülahazalar" Selçuklu Araştırmaları Dergisi, III. s.209-247; Kızıltan, A. (1958) Anadolu Beyliklerinde Cami ve Mescidler. İstanbul.; Konyalı, İ. H. (1964) Abideleri ve Kitabeleri ile Karaman Tarihi, Ermenek ve Mut Abideleri, İstanbul; Kuran, A. (1969) "Karamanlı Medreseleri", Vakıflar Dergisi, VII. s.209-225; Öney, G. (1989) Beylikler Devri Sanatı XIV.-XV. Yüzyıl (1300-1453). Ankara:T.T.K.; Önge, Y. (1971-72) "Selçuklularda ve Beyliklerde Ahşap Tavanlar" Türk T
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X