GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ/SAN -223
Dersin Adı: ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat ÇERKEZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcerkez
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mcerkez@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu Selçuklu dönemi tarihi coğrafyasını tanıyabilmeli.
Anadolu Selçuklu dönemi yapı tiplerini belirleyebilmeli.
Anadolu Selçuklu dönemi mimarisinin yapı elemanlarını tanıyabilmeli.
Anadolu Selçuklu dönemi mimarisinde görülen malzeme ve süsleme özelliklerini tanıyabilmeli.
Türk mimarisinin doğru yorumlanabilmesi için Anadolu Selçuklu mimarisini kavrayabilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi mimarisi kavramı ve sınırlarının tanımlanması.
2. Hafta  Anadolu Selçuklu camileri
3. Hafta  Anadolu Selçuklu camileri.
4. Hafta  Anadolu Selçuklu medreseleri.
5. Hafta  Anadolu Selçuklu medreseleri.
6. Hafta  Anadolu Selçuklu türbeleri.
7. Hafta  Anadolu Selçuklu türbeleri.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Anadolu Selçuklu kervansarayları.
10. Hafta  Anadolu Selçuklu kervansarayları.
11. Hafta  Anadolu Selçuklu hamamları.
12. Hafta  Anadolu Selçuklu hamamları.
13. Hafta  Anadolu Selçuklu tekke-zaviye-hankahları.
14. Hafta  Anadolu Selçuklu Sarayları.
15. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi mimarisinin değerlendirilmesi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arık, M.O., “Erken Devir Anadolu-Türk Mimarisisnde Türbe Biçimleri”, Anadolu (Anatolia), XI (1967),Ankara 1969, s.57-119. Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul 1984. Aslanapa, O., Anadolu’da ilk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara 1991. Bilgin, İ., “Über Die Tekke-Architecture Des 13. Jahrhunderts İn Anatolien”, Fifth International Congress of Turkish Art, Budapeşt 1978, s.183-190. Erdmann, K., Das Anatoılische Karavansaray Des 13. Jahrhunderts, Berlin 1961. Kuban, D., Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965. Kuban, D., Divriği Mucizesi, İstanbul 2001. Kuban, D., Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul 2002. Kuran, A., Anadolu Medreseleri, I, Ankara 1969 Önge, Y., Anadolu’da XII-XIII. Yüzyıl Türk Hamamları, Ankara 1995. Önkal, H., Anadolu Selçuklu Türbeleri, Ankara 1996. Sözen, M., Anadolu Medreseleri, Selçuklu ve Beylikler Devri, I-II, İstanbul 1970-72. Tuncer, O. Cezmi., Anadolu Kümbetleri,1, Selçuklu Dönemi, An
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X