GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜMİZMATİK/SAN -328
Dersin Adı: NÜMİZMATİK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Abdulkadir DÜNDAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  x
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dundar@divinity.ankara.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sikkenin tanımını, sikkenin icadından önceki para biçimlerini, sikkenin icadını, sikke basım tekniklerini açıklayabilmeli.
Sikkenin ortaya çıkış nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilmeli.
Sikke basım tekniklerini, darphane, metal, birim ilişkisi ile tanımlayabilmeli.
Sikkenin üzerinde yer alan tipi, yazıyı ve birimi betimleyebilmeli.
Antik Nümismatiğin temel özelliklerini dönemlerine göre açıklayabilmeli
Türk Nümismatiğini dönemin siyasal, sosyal, dini, ekonomik ve sanatsal boyutlarının tümünü göz önünde bulundurarak değerlendirebilmeli.
Sikkeleri dönemlerine göre katalog yöntemi ile sınıflandırabilmeli.
Sikkenin tanımlanmasında karşılaşılan sorunları tartışabilmeli.
Nümismatik İle ilgili çalışmaların sonuçlarını tartışabilmeli.
Nümismatiğin gelişmesinde dönemin sosyo-kültürel yapısının işlevini sorgulayabilmeli.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk İslam Sikkeleri hakkında Genel Bilgi
2. Hafta  Antik sikkelerin Basma tekniği diyapozitif gösterimi ile.
3. Hafta  Grek,Roma ve Bizans dönemlerinde sikkeler hakkında bilgi.
4. Hafta  Grek,Roma ve Bizans dönemlerine ait slayt gösterisi.
5. Hafta  Grek,Roma ve Bizans dönemlerine ait slayt gösterisine devam.
6. Hafta  İslami Dönemlere ait sikkelerin anlatımı.
7. Hafta  Osmanlı Dönemine ait sikkelerin anlatımı.
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Osmanlı sikkelerinin slaytlı anlatımı.
10. Hafta  Osmanlı Dönemine ait sikkelerin anlatımı.
11. Hafta  Osmanlı sikkelerinin slaytlı anlatımı.
12. Hafta  Osmanlı sikkelerinin temel özelliklerinin slaytlı anlatımı.
13. Hafta  Anadolu Beylikleri sikkeleri hakkında anlatım
14. Hafta  Anadolu Beylikleri sikkelerinin slaytlı gösterimi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bellinger,A. R. & P. Grierson (Edt.), Catalogue of the Byzantine Coins in the Dumbarton Oaks Collection and in the Whittemore Collection, Volume I-IV, Dumbarton Oaks Center for Byzantine Studies, Washington, D.C., 1966-1999 *Tekin, O., Antik Anadolu Nümismatiği Bibliografyası, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1993. *Tekin,O.,Yapı Kredi Koleksiyonu Bizans Sikkeleri, İstanbul, 1999. *Wroth, W., Catalogue of the Imperial Byzantine Coins in the British Museum, Elibron Classics, 2003. *Whitting, P.D.,Byzantine Coins, Barrie&Jenkins, Switzerland, 1973. *Hahn, W., Moneta Imperii Byzantini, Verlag Der Österreichishen Akademie Der Wıssenschaften, Wien, C.I-III, 1973, 1975, 1981.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X