GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI MİNYATÜR SANATI I/SAN -325
Dersin Adı: OSMANLI MİNYATÜR SANATI I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sevay Okay Atılgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilgans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk minyatür sanatının 15-16. yüzyıllarda Osmanlı dönemindeki gelişimi kavrayabilmeli,
Üslup özellikleri tanıyabilmeli,
İkonografik programları çözümleyebilmeli,
Diğer kültür çevreleriyle farklılık ve etkileşimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli.
Dönem özellikleri gösteren yazma eserlerin gerek çağdaşı örneklerden, gerekse önceki ve sonraki dönem örneklerinden ayırt edilebilmesi yönünde beceri




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İran ve Çevresinde Gelişen Türk-İslam Minyatür Sanatının, Osmanlı Minyatür SanatınınOluşumundaki Rolü.
2. Hafta  Osmanlı Nakkaşhanesi ve Nakkaşlar.
3. Hafta  Osmanlı Kitap Sanatının Hamileri ve Saray Çevresinin Kitap Sanatları Açısından Değerlendirilmesi.
4. Hafta  Erken Dönem Osmanlı Minyatürünün Biçimlendiği Kentler : Amasya ve Edirne
5. Hafta  II. Mehmed Dönemi Minyatür Sanatı.
6. Hafta  II. Mehmed Dönemi Minyatür Sanatı
7. Hafta  II. Beyazıd Dönemi Minyatür Sanatı’nda Yaşanan Gelişmeler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yavuz Sultan Selim Dönemi Minyatür Sanatı’nda Yaşanan Gelişmeler.
10. Hafta  Yavuz Sultan Selim Dönemi Minyatür Sanatı’nda Yaşanan Gelişmeler.
11. Hafta  15.-16. Yüzyıl Osmanlı Dönemi Nakkaşhanelerinde yabancı sanatkarlar
12. Hafta  15.-16. Yüzyıl Osmanlı minyatür sanatında ikonografik çözümlemeler.
13. Hafta  15.-16. Yüzyıl Osmanlı minyatür sanatında ikonografik çözümlemeler.
14. Hafta  Türk-İslam Minyatür sanatında tasvir yasağı.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mahir, B., Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2005. Bağcı, S., Çağman, F., Renda, G., Tanındı, Z., Osmanlı Resim Sanatı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Sanat Eserleri Dizisi, Ankara 2006. Atasoy, N., Surname-i Hümayun, Koçbank Yayınevi, İstanbul 2007. And, M., Minyatürlerle Osmanlı-İslam Mitologyası, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2007. And, M., Osmanlı Tasvir Sanatları: 1 Minyatür, İş Bankası Kültür Yayınları / Özel Dizi, İstanbul 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X