GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI ÖNCESİ TÜRK MİNYATÜR SANATI II/SAN -226
Dersin Adı: OSMANLI ÖNCESİ TÜRK MİNYATÜR SANATI II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sevay Okay Atılgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilgans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Minyatür sanatı ile ilgili temel kavramları öğrenebilmeli,
Türk-İslam minyatür sanatının kaynaklarını tanıyabilmeli,
İslam’da ilk minyatürlü yazmalar ını(Batı ve Doğu Türkistan) bilebilmeli,
İslam minyatürlerinin özelliklerini dönemlerine ve konularına göre değerlendirebilmeli
İslam minyatürlerini dönemin siyasal, sosyal, dini, ekonomik ve sanatsal ortamını gözönünde bulundurarak değerlendirebilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Moğol İstilası ve Geçiş Devri Eserleri
2. Hafta  Moğol Dönemi Minyatürlü Yazmaları
3. Hafta  İlhanlı Dönemi Minyatürlü Yazmaları
4. Hafta  Celayirli, İncu ve Muzafferi Dönemi Minyatürlü Yazmaları
5. Hafta  Timurlu Dönemi’nde İran ve Çevresinde Kültürel Ortam
6. Hafta  Timurlu Dönemi Minyatürlü Yazmaları (Şiraz)
7. Hafta  Timurlu Dönemi Minyatürlü Yazmaları (Herat)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Baysurgur Dönemi Minyatürlü Yazmaları ,Uluğ Bey Dönemi Minyatürlü Yazmaları
10. Hafta  Timurlu Dönemi minyatür okulları ve önemi
11. Hafta  Karakoyunlu Türkmenleri Dönemi Minyatürlü Yazmaları
12. Hafta  Akkoyunlu Türkmenleri Dönemi Minyatürlü Yazmaları
13. Hafta  Safavi Dönemi Minyatürlü Yazmaları
14. Hafta  15.Yüzyılda İran ve çevresinde sanat koruyuculuğu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İnal, G., Türk Minyatür Sanatı, Ankara 1995. oemer, H. R., “The Jala Roemer, H. R., “The Jalayirids, Muzaffarids and Sarbadars”, The Cambridge History of Iran, The Timurid and Safavid Periods, C.6, (eds. P. Jackson-L. Lockhart), Cambridge 1986, s.11-16. Aka, İ., Timur ve Devleti, T.T.K. Basımevi, Ankara 1991. Aka, İ., Mirza Şahruh ve Zamanı (1405-1447), T.T.K. Basnmevi, Ankara 1994. Thackston, W. M., A Century of Princes. Sources on Timurid History and Art, (Selec. & Transl. by W.M. Thackston), Cambridge 1989.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X