GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜNEY VE DOĞU ASYA SANATI I/SAN -235
Dersin Adı: GÜNEY VE DOĞU ASYA SANATI I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Dr. Ö. Hakan Çetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ohakancetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir çok kültürü etkilemiş, kaynaklık etmiş, Güney ve Doğu Asya kültür ve sanatını kavrayabilmeli,
Bu coğrafyadaki tarihi ve siyasi sürecin kültürel oluşumu nasıl etkilediğini kavrayabilmeli,
Bu kültürlere ait yapı türleri ve plan tiplerini tanıyabilmeli,
Bu kültürlere ait sanat eserlerinin teknik, malzeme, renk, süsleme özelliklerinin algılayabilmeli,
Özellikle erken devir Türk sanatının bu kültür çevresiyle ne tür bir etkileşim içinde olduğunu tespit edebilmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çin çoğrafyası ve tarihsel süreç
2. Hafta  Erken devir Çin kültürü
3. Hafta  Şang devri sanatı
4. Hafta  Batı Zu hanedanlığı sanatı
5. Hafta  İlkbahar ve Sonbahar devri, Savaşan Beylikler devri sanatı
6. Hafta  Han sülalesi sanatı
7. Hafta  Tang hanedanlığı(sülalesi sanatı
8. Hafta  Sung devri sanatı
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Yuan Hanedanlığı sanatı
11. Hafta  Ming Devri Sanatı
12. Hafta  King Devri sanatı
13. Hafta  Erken devir Hint Kültürü(Sunga ve Gadhara Sanatları)
14. Hafta  Budist ve Caynizm Kültürü etkisinde Hint sanatı(Tapınak mimarisi, heykel ve resim sanatı)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Eberhard, W.,, Uzak Doğu Tarihi, Ankara, Ttk Basımevi, 1992. Brown , P., Indian Painting Under The Mughals, 1550-1750, Oxford, 1924 Havell, E. B., Indian Architechture, London, 1927. Raı, Krishnadasa, Mughal Miniatures, Lalit Kala Akademi, India, 1955. Atay, F. R., Hind, İstanbul, 1943. Clunas, C., Art İn China, Oxford, 2001. Mc Arthur, M., The Arts Of Asia: Materials, Technigues, Styles, London, 2005. Watson, W., Ho,C., The Arts Of China 1600-1900, New Haven, 2007. Fıscher, R.E., Buddhist Art And Architecture, Thames And Hudson, London 1993. Sullıvan, M., An Introduction To Chinese Art, Faber And Faber,London,1961. Rowland, B., The Art And Architecture Of India, Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X