GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT TARİHİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI/SAN -126
Dersin Adı: SANAT TARİHİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Grv. Filiz CANYURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fcanyurt
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ofis programlarını (World, excel, powerpoint vb.) tanıyarak kullanabilmeli.
Fotoğraf ve grafik programlarını tanıyabilmeli
Fotoğraflar ve çizimler üzerinde değişiklikler yapabilmeli
Hazırladığı ödev, rapor, seminer ve tezlerini yazmayı; grafik yapmayı ve etkili sunumlar hazırlayabilmeli,
Bilgisayarda doğru bilgiye en hızlı şekilde ulaşmayı, kullanmayı ve bunları paylaşmayı .öğrenebilmeli..




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve dersin tanımı
2. Hafta  Word programının tanıtılması, Ekran ve menülerin incelenmesi.
3. Hafta  Word program menülerde yer alan komutların uygulamalı olarak kullanılması. Dosya oluşturma verilerin depolanması.
4. Hafta  Excel programının tanıtımı. Menülerinin incelenmesi,
5. Hafta  Excel program menülerde yer alan komutların uygulamalı olarak kullanılması. Dosya oluşturma verilerin depolanması. Verilerin grafiklere dönüştürülmesi
6. Hafta  Power Point programının tanıtımı.. menülerinin incelenmesi. Sunum hazırlamada kullanılan seçenekler.
7. Hafta  Power Point programının menülerde yer alan komutların uygulamalı olarak kullanılması. Dosya oluşturma verilerin depolanması.. sunum hazırlama, başka d
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  CorelDraw Programının tanıtılması. Menülerin incelenmesi.
10. Hafta  Yeni çizim sayfası açmak. Komutların kullanım şekilleri ve bu komutları kullanarak yeni çizimler oluşturmak ya da taranmış bir bir nesne üzerinden
11. Hafta  Photoshop programının tanıtılması. Menülerinin incelenmesi.
12. Hafta  Photoshop program menülerinde yer alan komutların uygulamalı olarak kullanılması. Dosyadan fotoğraf çağırma , fotoğraf üzerinde değişiklikler yapma. Y
13. Hafta  Yeni layer oluşturmak. Bir fotoğraf ya da tararnmış biş nesne üzerinden çizim yapma seçenekleri.
14. Hafta  Yapılan çizimler üzerinde renklendirme teknikleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bayburan, Bahattin., Windows İle Adım Adım Excel. İstanbul 1991. Cox,Joyce., Adım Adım Microsoft PowerPoint, 2010 Cox,Joyce., Adım Adım Microsoft Word, 2010 Gürkan, Osman., Adobe Photoshop Cs6, Ankara 2010. Gürkan, Osman., CorelDraw X5, Ankara, 2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X