GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT TARİHİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ/SAN -122
Dersin Adı: SANAT TARİHİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Muhammet Görür
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mgorur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat Tarihinin temel kavram ve kuramlarını, tanımlayabilmeli.
Öğrenmiş olduğu yöntem ve teknikler ile çözümleme yaparak ders kapsamındaki edinimlerini verilen ödevlerde uygulayabilmeli.
Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuda tipoloji yapabilmeli.
Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuyu katalog yöntemiyle tanımlayabilmeli.
Sanat Tarihi Eğitimi boyunca ve daha sonrasında farklı konularda kendisine verilen ödev, rapor, seminer ve tez çalışmalarını biçim ve içerik açısınd




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  SAN 103 SANAT TARİHİ TERMİNOLOJİSİ, SAN 233 SEMİNER, SAN 319 SEMİNER, SAN 425 ARAŞTIRMA PROJESİ-I SAN 426 ARAŞTIRMA PROJESİ -II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve ilgili yayınlar
2. Hafta  Araştırma türleri, bilimsel araştırmada aranacak nitelikler
3. Hafta  Konu seçimi
4. Hafta  Konu sınırlanması
5. Hafta  Atıf kullanımı
6. Hafta  Kaynakça kullanımı
7. Hafta  Arazi çalışması ve kütüphane kullanımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yazılı kaynak türleri. Yazılı metin hazırlanması başlık ve giriş bölümleri
10. Hafta  Yazılı metin hazırlanması katalog
11. Hafta  Yazılı metin hazırlanması değerlendirme
12. Hafta  Yazılı metin hazırlanması değerlendirme
13. Hafta  Yazılı metin hazırlanması tarihleme, sonuç ve ekler bölümü.
14. Hafta  Bilimsel çalışma ahlakı
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ataöv, Türkkaya., Bilimsel Araştırma El Kitabı, İst. 1986. Day, R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Hazırlanır Ve Yayımlanır, (Çev.Gülay Altay),Ankara, 1996 Karasar, Niyazi., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, 1998 Karpuz, Haşim., Arkeoloji Sanat Tarihi Ve El Sanatlarında Bilimsel Araştırma Teknikleri, Konya, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma hizmeti verebilme.X
2
Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata, kavram ve terimlere hakim olabilmeX
3
Sanat tarihi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, arkeoloji, güzel sanatlar, mimarlık, tarih vb. disiplinler arası çalışmalarda konu ve problemleri tanımlama, yorumlayarak değerlendirme yeteneğine sahip olma.X
4
Sanat Tarihi ile ilgili derste ve ders dışında öğrendiği bilgi ve kazanımlarını, yazılı olarak aktarabilme, sözlü olarak sunabilme.X
5
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeler, vakfiyeler, sikkeler ve arşiv belgelerini okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.X
6
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, herhangi bir sanat eserini ve dönemini temel niteliklerinden hareketle tanımlayabilme, dini, mitolojik ve ikonografik açıdan da değerlendirebilme.X
7
Sanat tarihi ile ilgili çalışmalarda takım çalışması için planlama ve uygulama yapma becerisi kazanabilme.X
8
Her türlü sanat eserinin üretiminde ve gelişiminde; malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım vb. faktörlerin etkisini irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilmeX
9
Arşiv, kütüphane ve internet vb. kaynaklar üzerinden, Sanat Tarihi’yle ilgili bilimsel yayın ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme.X
10
Mimari, seramik ve küçük buluntuları evrensel çizim teknikleri kullanarak çizme, fotoğraf ve video çekimi yapabilme, bilgisayar çizim, yazım ve fotoğraf programlarının kullanacak teknik ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olabilme.X
11
Sanat özelliği olan maddi kültür varlıklarını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre bilim dalına özgü yöntemlerle inceleyip değerlendirebilmeX
12
Sanat ve mimarlık ürünleri olan kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme duyarlılığına, bilimsel etik ve sorumluluğuna sahip olabilme.X
13
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak sanat tarihi alanındaki gelişmeleri izleme, kendini sürekli olarak yenileyebilme,X