GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. HAYATİ BEŞİRLİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/hbesirli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hbesirli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
- Türk İnkılabını hazırlayan sebeplerin kavranması
- I. Dünya Savaşı’nda Türk Devleti’nin durumunun kavranması
- Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya yönelik fikir akımlarının kavranması
- Milli Mücadele dönemi olaylarının kavranması
- Ülke içerisinde kurulan Yararlı ve Zararlı Cemiyetlerin kavranması
- Son Osmanlı Mebuslar Meclisi’nin Açılışı ve faaliyetlerinin kavranması



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin, konusu, önemi, amaçları İnkılâp ve İnkılâp ile ilgili kavramlar Türk İnkılâbının özellikleri
2. Hafta  Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri Osmanlı Devleti’nin jeopolitik konumu Büyük devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki emelleri v
3. Hafta  XIX. yy da Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya yönelik fikir akımları
4. Hafta  I. Dünya savaşı öncesi Osmanlı Devleti’nin genel durumu Trablusgarp ve Balkan Savaşları
5. Hafta  I.Dünya Savaşının sebepleri Dünya Savaşının başlaması Osmanlı Devleti’nin savaşa girişi ve savaştığı cepheler
6. Hafta   Osmanlı Devletini parçalamaya yönelik gizli antlaşmalar Savaşı sona erdiren antlaşmalar Mondros mütarekesi Mütarekenin uygulanışı ve ilk işgall
7. Hafta   Mütareke sonrası memleketin durumu Yararlı ve Zararlı cemiyetler ve faaliyetleri Mütareke sonrası Osmanlı hükümetleri ve faaliyetleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Millî Mücadeleye hazırlık İzmir’in işgali ve işgale karşı tepkiler M. Kemal’in İstanbul ve Anadolu’daki faaliyetleri Havza Gene
10. Hafta  Amasya görüşmeleri ve protokolü Komutanların Sivas toplantısı ve aldıkları kararlar Temsil Heyetinin Ankara’ya gelişi
11. Hafta  Son Osmanlı Mebusan Meclisinin açılması ve Misak-ı Millî’nin kabulü
12. Hafta  İstanbul’un işgali ve Meclis-i Mebusan’ın kapatılması
13. Hafta  TBMM’nin açılması ve çalışmaları
14. Hafta  I. TBMM’nin özellikleri TBMM’nin açılışından sonraki siyasî ve askerî gelişmeler
15. Hafta  Kurtuluş Savaşı ve Cepheler
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akyüz, Y.; Türk Kurtuluş Savaşı Ve Fransız Kamuoyu, Ankara 1988. 2. Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981. 3.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyolojik muhayyilesi (imgelem) gelişkin, toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilen bir zihinsel beceriye sahip olmak,X
2
Toplumsal sorunları doğru algılama, bu sorunları doğuran çok faktörlü sosyal etmenleri görebilme, tahlil etme ve sosyolojik çözüm önerilerinde bulunabilme yetkinliği taşıyabilmek,X
3
Sosyolojinin bilim olarak ortaya çıkmasını sağlayan XIX. yüzyıl şartlarını, bunu hızlandıran çifte devrim sürecini derinlemesine tahlil edebilmek,X
4
Sosyolojinin klasik dönemine damgasını vuran kurucu isimleri, eserleri ve öne çıkan sosyolojik bakış açılarıyla yakından tanımak,X
5
Sosyolojinin gelişim trendi içersinde XX. yüzyılda tanık olunacak olan belli başlı kuramcıları ve sosyolojik teorideki etkilerini yakından değerlendirebilme yetisini taşımak,X
6
Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara (örneğin küreselleşme, çokkültürlülük, kimlik, postmodernizm), bu kavramların üretildiği merkezlerin tekyönlü etkisine maruz kalmadan, eleştirel bir boyutta bakabilmek,X
7
Ülkemizde sosyoloji biliminin başlangıçtan günümüze sürdürmüş olduğu macerayı, bu bilime katkı sağlayan belli başlı öncüleri ekseninde yakından değerlendirebilmek,X
8
Sosyolojik bilgi birikimini pratik sorunlar önünde kullanabilme doğrultusunda yeterli yöntem bilgisine sahip olabilmek, bu alanda bulunan bilgisayar programlarını (SPSS gibi) etkin bir şekilde kullanabilmek,X
9
Sosyoloji bilimini teori ve pratik ayrımının ötesine geçerek, her iki yöntemi de yapacağı çalışmalarda kullanabilme becerisine sahip olmak,X
10
Sosyolojik muhayyilesini daha etkin bir şekilde işletebilmek için sosyolojinin alt disiplinlerini (edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi) yakından tanımak ve bu disiplinlerle çalışabilmek,X
11
Sosyolojiyi diğer toplum bilimleriyle (tarih, felsefe, psikoloji, siyaset bilimi, edebiyat, işletme, çalışma ekonomisi v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde etkili bir şekilde işletebilecek kapasiteye ve çoklu işbirliklerine açık olmak,X
12
Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında kendisinden istifade edilmesini sağlayacak donanıma sahip olmak. Bu doğrultuda kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil ve bilgisayar bilgisiyle techiz olmak,X