GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğretim Görevlisi Dr. Ahmet Elibol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/elibol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  elibol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci İnkılap Tarihi konusunda bilgilerini artırır.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramların tarihteki önemi
2. Hafta  Demokrasi, monarşi ve cumhuriyet kavramı ile laiklik kavramının tartışılması
3. Hafta  Osmanlı ve modernite
4. Hafta  Osmanlı modernleşmesi
5. Hafta  Birinci Dünya Harbi ve Osmanlı İmparatorluğu'nun dağılması
6. Hafta  Vize sınavı
7. Hafta  Türk istiklal Savaşı'nın başlaması
8. Hafta  Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'daki faaliyetleri
9. Hafta  Erzurum ve Sivas Kongreleri
10. Hafta  BMM dönemi ve Batı cephesi savaşları
11. Hafta  BMM dönemi ve Batı cephesi savaşları
12. Hafta  30 Ağustos 1922 zaferi ve Mudanya mütarekesi
13. Hafta  Saltanatın kaldırılması ve hilafet tartışmaları
14. Hafta  Lozan Antlaşması ve Cumhuriyetin kurulması
15. Hafta  Hilafetin kaldırılması
16. Hafta  Yeni Anayasa dönemi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili uygulama bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.