GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİTOLOJİ VE FELSEFE/FEL 111
Dersin Adı: MİTOLOJİ VE FELSEFE
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Ceyhun Akın CENGİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ceyhunakin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ceyhunakin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci, felsefe ile mitik düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. Felsefi düşünce ile yakın bir ilişkisi olan mitik düşünm








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mitolojik ve felsefi düşünmenin söylem, problem ve metot açısından karşılaştırılması
2. Hafta  Mitolojik söylemin felsefi söyleme dolanımı: mitos’tan logos’a geçişte genesis problemi
3. Hafta  Genesis problemi 1: Enuma Eliş Destanı, Hitit Kumarbi Destanı . Altay Yaratılış Destanı
4. Hafta  Genesis problemi 2: İyiliğin ve kötülüğün yaratıcı ilke olarak tasarımı: Ahura Mazda ile Angre Mainyu ilkesi
5. Hafta  Genesis problemi 3: Khaos’tan Kozmos’a geçişte parthenogenesis ilkesi /Theogonia, İlyada
6. Hafta  Ebedi dönüş problemi: Dumizi ile İnana Destanı; Mısır Ölüler Kitabı; Orpheusçuluk
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  Ruhun ölümsüzlüğü problemi: Soma-Psykhe birliği; Orpheus; İnsanlığın ölümsüzlük arayışı: Gılgamış Destanı
9. Hafta  Mitlerde insanın yaratılışı problemi: İnsanın ilk tarihi /Theogonia’da “İnsanın beş çağı”
10. Hafta  Olimpos düzeni ile toplum düzeni: Tanrısal iktidar (Zeus) ile akıl (Metis)
11. Hafta  Tanrısal adalet (Dikhe) ile zorunluluk (ananke) ve kader (Mpria’lar) ile yasa (nomos)
12. Hafta  Başkaldırı (Prometheus) ve ceza (Sisyphos)
13. Hafta  Yaratıcı taşkınlık (Dionysos) ve ölçülülük (Apollon)
14. Hafta  Schelling’in Mitoloji Felsefesi
15. Hafta  Mitik Düşünme (Ernst Cassirer)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mitoloji Sözlüğü,Azra Erhat,Remzi Kitabevi Antikçağ'dan Günümüze Mitoloji,Roberto Carvalho de Magalhaes,Alfa Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.