GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇEVRE FELSEFESİ/FEL 420
Dersin Adı: ÇEVRE FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ceyhun Akın CENGİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ceyhunakin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ceyhunakin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin amacı öğrencilere insan-doğa etkileşimi, çevre bilinci, çevre etiği ve çevre sorunları ile ilgili temel olgu, kavram, terim ve olayları kavr








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çevre kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
2. Hafta  Çevre sorunları kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
3. Hafta  Çevre-insan ilişkilerin tarihsel gelişimi ve yansımaları.
4. Hafta  Çevrecilik, çevre hakları, çevreci ütüpyalar ve çevreci akımlar.
5. Hafta  Çevre bilinci ve çevre duyarlılığın tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
6. Hafta  Çevre ahlâkının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Mekanist dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı.
9. Hafta  Ekolojik dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı.
10. Hafta  Hayvan hakları, yaşama ve doğaya saygı etikleri.
11. Hafta  Toprak etiği ve özellikleri.
12. Hafta  Cankurtaran sandalı etiği ve özellikleri.
13. Hafta  Derin ekoloji ve sığ ekoloji. Derin ekolojinin ilkeleri.
14. Hafta  Ekolojik görüşün eğitim ve siyasete olan etkileri.
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  •Ferry, Luc, Ekolojik Yeni Düzen, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000 •Keleş, Ruşen, İnsan Çevre Toplum, İmge Kitabevi, Ankara, 1997 •Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 •Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994 •Bookchin, Murray, Toplumsal Ekolojinin Felsefesi. Diyalektik Doğalcılık Üzerine Denemeler, • Kabalcı Yayınevi, Felsefe Dizisi: 18, İstanbul, 1996 • Çepel, Necmettin, Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları, Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul, 1992 • Demirer, N. Göksel - Abay, E. Tezcan, Küreselleşmenin Ekolojik Sonuçları, Özgür Üniversite Kitaplığı, Ankara, 2000 • Erdoğan, İrfan – Ejder, Nazmiye, Çevre Sorunları; Nedenler, Çözümler, Doruk Yayıncılık, Ankara, 1997 • Lipson, Leslie, Uygarlığın Ahlâki Bunalımları. Manevi Bir Erime mi, Yoksa İlerleme mi?, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2000 • Ponting, Clive, Dünyanın Yeşil Tarihi. Çevre ve
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
2
26
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
10
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
12
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.