GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM FELSEFESİ/FEL 418
Dersin Adı: İLETİŞİM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç. SENGÜN MELTEM ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sengunacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sengunacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim felsefesinin bir disiplin olarak içerik ve sınırlarının tanınması.
Disiplinin temel kavram ve problemlerini kavramak.
İletişime felsefi yaklaşım doğrultusunda anlam çerçevesinin zenginleşmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim kavramı ve tanımı- İletişimin doğası ve koşulları
2. Hafta  İletişimin temel kavramları
3. Hafta  İletişim biçimleri
4. Hafta  Anlama sorunu ve dil
5. Hafta  Pierce, Ogden-Richards ve Saussure’ün gösterge ve anlam yaklaşımları
6. Hafta  Yapısalcılık kuramı
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Roland Barthes’ta anlamlandırma sorunu ve temel kavramlar
9. Hafta  Barthesçı anlam çözümleme örneklemesi
10. Hafta  Habermas’ta ussallık kavramı ve biçimleri
11. Hafta  İletişimsel eylem kuramı
12. Hafta  Çağdaş kitle iletişim anlayışları
13. Hafta  Mc Luhan’da medya ve küreselleşme kavramları
14. Hafta  Popüler kültür, küreselleşme ve ötekileşme
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-J. Fiske,“İletişim Çalışmalarına Giriş”, çev.Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, 2003. 2- M. Zıllıoğlu, “İletişim Nedir?”, Cem Yayınevi, 2003. 3- Kadife Karanlık: 21.Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınevi, 2005. 4- M. Gottdiener, Postmodern Göstergeler, İmge Kitabevi, 5- R. Barthes, Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, 6- Platon, Kratylos, Remzi Kitabevi, 7- Habermas, İletişimsel Eylem Kuramı, Kabalcı Yayınevi,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.