GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSLAM FİLOZOFLARI VE BATIYA ETKİLERİ/FEL 414
Dersin Adı: İSLAM FİLOZOFLARI VE BATIYA ETKİLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. İbrahim MARAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://cv.ankara.edu.tr/maras@divinity.ankara.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   maras@divinity.ankara.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İslam filozoflarının Batıya felsefesine etkisini inceleme ve değerlendirme








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Genel Giriş: İki Dünya arasındaki Etkileşimler ve İslam Dünyası'nın Batı Dünyasına Etkisi
2. Hafta   İbn Sina ve Meşşai Felasifenin Spinoza’ya Etkisi I
3. Hafta   İbn Sina ve Felasifenin Spinoza’ya Etkisi II
4. Hafta   İbn Sina’nın Descartes’e Etkisi I
5. Hafta   İbn Sina’nın Descartes’e Etkisi II
6. Hafta   İbn Rüşd’ün Batı Düşüncesine Etkisi I: Aydınlanma ve İbn Rüşd
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta   İbn Rüşd’ün Batı Düşüncesine Etkisi I: Çağdaş İbn Rüşdçülük
9. Hafta   Gazali ve Descartes I: Yöntem Üzerine Konuşma
10. Hafta   Gazali ve Descartes II: Bilgide Kesinlik
11. Hafta   Gazali ve Pascal: Bahsi Argümanı ve Kalp Mantığı
12. Hafta   Leibniz ve Gazzali'de Yeter Sebep İlkesi
13. Hafta   Gazzali ve Hume'da Nedensellik Eleştirisi
14. Hafta   Farabi Felsefesi ve Ortaçağ Düşüncesine Etkisi
15. Hafta   Farabi Felsefesi ve Ortaçağ Düşüncesine Etkisi
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   İsmail Hakkı İzmirli, İslam ve Batı Düşüncesinin Mukayesesi, A. Weber, Felsefe Tarihi, Çev. V. Eralp, Sosyal Yayınlar, 1991
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
10
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
9
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
12
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
11
11
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
93
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.