GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VAROLUŞÇULUK/FEL 411
Dersin Adı: VAROLUŞÇULUK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Sengün Meltem ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/sengunacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sengunacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Varoluşçuluğun felsefe içindeki yerini ve temel yaklaşımlarının tanınması.
Varoluşçu düşüncenin temel kavramlarının kavranması
Belli başlı varoluşçu filozofların düşüncelerinin ve yaklaşım farklılıklarının anlaşılması.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Varoluşçuluğun temel kavram ve soruları
2. Hafta  Kierkegaard Felsefesi ve Varoluşçuluğun kökeni
3. Hafta  Kierkegaard’da Varoluşçu Temalar
4. Hafta  Kierkegaard’ın Varoluşçuluğu
5. Hafta  J.P. Sartre ve Varoluşçuluk
6. Hafta  J.P. Sartre ve Varoluşçuluk
7. Hafta  Vize
8. Hafta  J.P.Sartre ve Varoluşçuluk
9. Hafta  Katip Bartle by ve Edebiyatta Varoluşçu temalar
10. Hafta  Dostoyevski ve Varoluşçuluk
11. Hafta  Dostoyevski ve Varoluşçuluk
12. Hafta  A. Camus ve Varoluşçuluk
13. Hafta  A. Camus ve Varoluşçuluk
14. Hafta  A. Camus ve Varoluşçuluk
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- H.J. Blackham, Altı Varoluşçu Düşünür, Dost Kitabevi Yayınları, 2012. 2- A. MacIntyre, Varoluşçuluk, Paradigma Yayınları, 2001. 3- W. Kaufmann, Dostoyevski’den Sartre’a Varoluşçuluk, YKY 4- J. Colette, Varoluşçuluk, Dost Kitabevi, 2006. 5- J.M.Bochenski, Çağdaş Avrupa Felsefesi, 6- H. Melville, Katip Bartleby, İletişim Yayınları, 2013. 7- Sartre, Bulantı, Can Yayınları, 2012. 8- Dostoyevski, Yeraltından Notlar, İletişim Yayınları, 2013 9- A. Camus, Yabancı, Can Yayınları, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
10
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.