GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPİNOZA SEMİNERİ/FEL 310
Dersin Adı: SPİNOZA SEMİNERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ceyhun Akın CENGİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ceyhunakin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ceyhunakin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Spinoza nın felsefesi ile çağdaş meseleler arasındaki ilişkiyi farkedebilmek
Conatus, arzu ve tutkuyu yaşamın özü olarak kavrayabilmek
Spinoza düşüncesinin bugüne sunduğu alternatif anlayışı görebilmek
Etkin ve edilgin olmanın hakiki anlamını bulabilmek
Politik ve etik hassasiyet edinmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spinoza'nın hayatı, eserleri ve bağlamı
2. Hafta  Spinoza politika felsefesine genel bir bakış
3. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
4. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
5. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
6. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
9. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
10. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
11. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
12. Hafta  Tractatus Theologico-Politicus okuması
13. Hafta  Ethica ile Tractatus Theologico-Politicus ve Tractatus Politicus ilişkisi
14. Hafta  Ethica ile Tractatus Theologico-Politicus ve Tractatus Politicus ilişkisi
15. Hafta  Ethica ile Tractatus Theologico-Politicus ve Tractatus Politicus ilişkisi
16. Hafta  Final Exam
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Solmaz Zeyüt, Spinoza, Dost Yay., 2010. Benedictus de Spinoza, Teolojik Politik İnceleme, çev. Cemal Bali Akal, Reyda Ergün, Dost Kitabevi, 2008. Benedictus de Spinoza, Tractatus Politicus/Politik İnceleme, çev. Murat Erşen, Dost Kitabevi, 2009. Benedictus de Spinoza, Etika, çev. Hilmi Ziya Ülken, Dost Kitabevi, 2009. Cemal Bali Akal, Spinoza Günleri, İstanbul Bilgi Ün. Yay., 2009. Cemal Bali Akal, Varolma Direnci ve Özerklik, Dost Yay., 2004 Cemal Bali Akal, Özgürlüğün Geleceği Yoktur, Dost Yay., 2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
9
9
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.