GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM FELSEFESİ/FEL 211
Dersin Adı: EĞİTİM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hakan GÜNDOĞDU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hakangundogdu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hakangundogdu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitim felsefesi yapmanın değişik yollarını kavramak
Eğitim, öğretim, öğrenci, okul gibi temel eğitim kavramlarının anlamlarının açıklığa kavuşturulmasını sağlamak
Eğitimin amacı, eğitim programı, eğitim yöntemleri üzerine düşündürtmek.
Eğitime ve eğitimin sorunlarına felsefi açıdan bakabilmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğitim nedir? Yöntemi nedir?
2. Hafta  Eğitim felsefesinin alanı, amacı ve yöntemi nedir?
3. Hafta  İdealıst eğitim anlayışı
4. Hafta  İdealıst eğitim anlayışı ve Platon
5. Hafta  Realıst eğitim anlayışı ve Aristoteles
6. Hafta  Spritüalist Yaklaşım ve Gazali
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Natüralist Yaklaşım
9. Hafta  Natüralist Yaklaşım
10. Hafta  Natüralist Yaklaşım ve Rousseau
11. Hafta  Kültürel Yaklaşım ve Nietzsche
12. Hafta  Pragmatist Yaklaşım ve John Dewey
13. Hafta  Bireyci Yaklaşım
14. Hafta  Eleştirel Eğitim Felsefesi
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say yay, İstanbul, 2011 2) H. Ünder, “Eğitim Felsefesi”, Felsefe Ansiklopedisi 5. ciltNobel yay, Ankara, 2007, ss.133-145. 3) John Dewey Tecrübe ve Eğitim, 1966. 4) B.Z.Egemen Terbiye İlminin Problemleri ve Terbiye Felsefesi, Ank, 1965 5) Seçme Filozof Metinleri (Kant, Eğitim Üzerine vb.)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.